7. 5. 2001 | Mladina 18
Kakšna bo cena novega zmaja?
Ljubljana bo zablestela v novi celostni grafični podobi
Ljubljanski zmaj
© Denis Sarkić
Največji značilnosti slovenskega glavnega mesta sta njegov grad in zeleni zmaj. Tako nas vsaj prepričuje ljubljanski grb, zastava, tudi glave dopisov vseh sektorjev Mestne občine Ljubljana (MOL). Pa vendar so na MOL lani sklenili, da je že skrajni čas, da gre mestna grafika v korak s časom in da znak, ki zaznamuje mesto, dobi sodobnejše atribute. Se pravi malo drugačnega zmaja v novem odtenku zelene, nekoliko drugačen črkopis ... In tako so v sodelovanju z Društvom oblikovalcev Slovenije (DOS) razpisali natečaj za novo celostno grafično podobo mesta. Ta pa v svojo celost ni vključil mestnega grba in zastave, ki še naprej ostajata ista. MOL je z razpisom namreč iskala dodatni mestni logotip. Kot nam je povedal Roman Lavtar, direktor Mestne uprave, "takšno rešitev poznajo tudi druga mesta, kjer se grb uporablja za označevanje političnih institucij, drugi znak pa za ostale institucije, kot je recimo mestna uprava". Ta "drugi" znak bo poslej zeleni zmaj Miljenka Licula, umetniškega vodje Studia Zodiak.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
7. 5. 2001 | Mladina 18
Ljubljanski zmaj
© Denis Sarkić
Največji značilnosti slovenskega glavnega mesta sta njegov grad in zeleni zmaj. Tako nas vsaj prepričuje ljubljanski grb, zastava, tudi glave dopisov vseh sektorjev Mestne občine Ljubljana (MOL). Pa vendar so na MOL lani sklenili, da je že skrajni čas, da gre mestna grafika v korak s časom in da znak, ki zaznamuje mesto, dobi sodobnejše atribute. Se pravi malo drugačnega zmaja v novem odtenku zelene, nekoliko drugačen črkopis ... In tako so v sodelovanju z Društvom oblikovalcev Slovenije (DOS) razpisali natečaj za novo celostno grafično podobo mesta. Ta pa v svojo celost ni vključil mestnega grba in zastave, ki še naprej ostajata ista. MOL je z razpisom namreč iskala dodatni mestni logotip. Kot nam je povedal Roman Lavtar, direktor Mestne uprave, "takšno rešitev poznajo tudi druga mesta, kjer se grb uporablja za označevanje političnih institucij, drugi znak pa za ostale institucije, kot je recimo mestna uprava". Ta "drugi" znak bo poslej zeleni zmaj Miljenka Licula, umetniškega vodje Studia Zodiak.
Če bo. V Ljubljani je bilo namreč že kar nekaj tovrstnih izborov, nazadnje je bil najboljši pokojni Nino Kovačevič, a se grafična podoba mesta kljub podeljeni nagradi ni spremenila. Zakaj pa ne bi Kovačevičevega projekta speljali tokrat? "Ko smo pripravljali razpis, smo poskušali najti dokumentacijo. Morda je v arhivih upravnih enot," odgovarja Lavtar. Tokratni natečaj, težak 5 milijonov SIT, od tega je 1,7 milijona odtehtala Liculova izvedbena nagrada, je torej moral biti, ker na MOL niso več našli prejšnje rešitve. Pa še nova je bolj moderna.
In stroški? Se še ne ve. Prvič zato, ker, kot pravi Lavtar,"to, da je nekdo izbran, ne pomeni, da mora MOL zadevo realizirati", in drugič zato, ker predpisi še niso sprejeti. Če bo mesto uresničilo natečajni predlog (in tokrat vsi držijo pesti za to), pa na MOL menda "ne pričakujejo pomembnih novih stroškov", saj bodo morali "le" zamenjati logotipe v glavah dopisnega papirja, plakatov in drugega materiala, kar naj bi se zgodilo v naslednjih dveh mesecih. Kaj pa celostna podoba Ljubljane, v katero sodijo tudi avtobusi LPP in koši za smeti? V sedanjih načrtih jih ni. "Vse je odvisno od dogovora med nami in oblikovalcem, vendar za avtobuse ne odgovarjamo, ker so v pristojnosti Holdinga. Kar bomo dodatno naročali, bo treba še plačati." Oblikovalcu, še več pa izvajalcu del.
Pri vsem tem pa je zanimivo še to, da je žirija k natečaju preprosto povabila pet oblikovalcev po lastnem izboru in da so se ostali lahko obrisali pod nosom. Poleg Licula so bili tako poklicani še Žare Kerin, Katja Zelinka Škerlavaj, Ranko Novak, ki se natečaja ni udeležil, ter sam predsednik DOS Jani Bavčer. In s čim je žirijo prepričal zmagovalec? "Saj vidiš, za kaj se je treba zavzeti," je odločen predsednik komisije Stane Bernik. "Gre za premišljeno, tenkočutno izpeljavo lika, variacijo lastne teme. Licul je gradil na izročilu grba, zmaj je dinamičen in večinsko mnenje je bilo, da je najboljša rešitev." Ljubljana ima torej poslej dva zmaja v dveh različnih odtenkih, za vsak primer pa v arhivih še nekaj predlogov. In kar je pomembnejše, vse nove zelene zmaje so drago plačali.