28. 5. 2001 | Mladina 21
Tobačno puritanstvo
Marlboro - prepovedano ime
Prepoved blagovne znamke
© Marko Jamnik
Posiljevanje tobačnih hostes s cigaretami v stilu: "A boste probal neki nouga?" ali pa: "A zamenaš tvoje marlboro za čist nove davidoff?" je stalnica slovenskih lokalov. Pristojni za izvajanje tobačnega zakona ali to dopuščajo ali pa si zatiskajo oči pred pregonom deklet in fantov v smešnih oblačilih z logotipi tobačnih znamk.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
28. 5. 2001 | Mladina 21
Prepoved blagovne znamke
© Marko Jamnik
Posiljevanje tobačnih hostes s cigaretami v stilu: "A boste probal neki nouga?" ali pa: "A zamenaš tvoje marlboro za čist nove davidoff?" je stalnica slovenskih lokalov. Pristojni za izvajanje tobačnega zakona ali to dopuščajo ali pa si zatiskajo oči pred pregonom deklet in fantov v smešnih oblačilih z logotipi tobačnih znamk.
Na drugi strani pa se pristojne službe spravljajo na trgovce, ki prodajajo oblačila z enakim imenom, kot so znamke cigaret. Tako so se inšpektorji že lani jeseni spravili nad trgovino Marlboro Classics na Cankarjevi ulici v Ljubljani. Kljub temu da je znamka na slovenskem tržišču prisotna že nekaj časa in da je tudi spremenila logotip, ki več ne spominja na tistega s cigaretne škatlice, so inšpekcijske službe zahtevala odstranitev napisa Marlboro oziroma prekritje imena. Lastnik je poleg tega moral odstraniti tudi pet jumbo plakatov, ki so po Ljubljani opozarjali na znamko oblačil, ki jih prodaja. V treh dneh so table dobile nagnusne "flajštre", tako da je ostal zgolj napis Classics.
Na ministrstvo za ekonomske odnose je kmalu romala pritožba na odločbo inšpektorjev, toda ministrstvo je odločbo potrdilo na prvi stopnji. Edina pot za rešitev precej smešne situacije je bila sproženje upravnega spora, katerega izid je še neznan. Če bi se res držali takšnega puritanstva, bi se po drugi strani morali inšpektorji najbrž lotiti še nekaterih prodajalcev mode. Tako ne opazijo Bossa, ki ima, kljub nesodelovanju, skoraj enak logotip. Ali Walterja Wolfa, ki ima v nasprotju z Marlborom Classics enak logotip kot na cigaretnih škatlicah. Morda bi morali celo prepovedati prenose formule ena, saj je večina vozil, razen na nekaterih dirkah, polepljena s tobačnimi logotipi. Mimogrede, kako izgleda butik s prelepljenim imenom, pa je že druga stvar.