4. 6. 2001 | Mladina 22
Tudi budisti za referendum
Znanost kot "bolan način razmišljanja"
Da je referendum o umetni oploditvi postal nacionalni problem, je zdaj že jasno. V zvezi z njim se javlja vsakdo, ki ima kar koli pripomniti, pa tudi marsikakšno ne prav vsakdanje mnenje je moč slišati te dni. Še posebej iz vrst organizacij, ki jim napredek znanosti zmanjšuje območje vplivnosti.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
4. 6. 2001 | Mladina 22
Da je referendum o umetni oploditvi postal nacionalni problem, je zdaj že jasno. V zvezi z njim se javlja vsakdo, ki ima kar koli pripomniti, pa tudi marsikakšno ne prav vsakdanje mnenje je moč slišati te dni. Še posebej iz vrst organizacij, ki jim napredek znanosti zmanjšuje območje vplivnosti.
Eno od njih prihaja iz Zveze budistov v RS. Pri njih gre za izpostavo avstrijske verske firme Buddha Dharma, v svojem pamfletu pa pravijo: "Umetna oploditev, dovoljeni splav, umetno podaljšanje življenja, evtanazija itd. odražajo bolan način razmišljanja sodobnega človeka, ki poskuša v iskanju smisla svojega življenja napolniti svojo eksistenco s prekomernim poudarjanjem tehnologije." Ja, prav ste prebrali, "bolan način razmišljanja".
Navajajo tudi trditev enega svojih ideologov Kyabjeja Thinleyja Norbuja Rinpocheja, ki v svoji poslanici Besede za zahod opozarja: "Kot že ve vsakdo, znanost ni vedno pozitivna." Nato omeni atomsko orožje, trpljenje ter mir na svetu, čeprav ni povsem jasno, kakšen vpliv ima atomska bomba na umetno oploditev.
Opozarjajo tudi na etično odgovornost v znanosti, o kateri so poglobljeno razpravljali pred dobrima dvema letoma. In se spopadejo s parlamentom: po njihovem "ne sme sprejemati zakonov po hitrem postopku brez širše in daljše javne razprave ..., saj to kaže na zelo nizek nivo demokracije".
Končujejo pa z mislijo glavnega šefa, dalajlame: "Vsi smo odgovorni za prihodnost človeštva. Pripomorimo torej največ, kar zmoremo." In kako to storimo? V sebi negujemo modrost in ne nevednosti. In čisto za konec še misel: "Modro je biti proti neetičnim znanstvenim postopkom." Saj veste, tisti, ki so za umetno oploditev, so gotovo tudi za neetične znanstvene poskuse ...