11. 6. 2001 | Mladina 23
Kdo se dela norca?
Vožnja z avtobusom naj bi pomirjala živce
Vsi s trolami, za duševni mir
© Marko Jamnik
Ljubljanski potniški promet se že vrsto let ubada s težavami zaradi pomanjkanja denarja. Mesto Ljubljana ga namreč premalo financira, zato ni novih avtobusov, premalo subvencionira mesečne vozovnic, LPP pa se duši v izgubah, saj je edini, ki prinaša dobiček, oddelek za tehnične preglede. Vsako leto je manj potnikov, kot pa so že povedali, naj bi bil glavni krivec vedno večje število vozil v mestu, predolg vozni čas oziroma počasni avtobusi in celo vedno večje število brezposelnih.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
11. 6. 2001 | Mladina 23
Vsi s trolami, za duševni mir
© Marko Jamnik
Ljubljanski potniški promet se že vrsto let ubada s težavami zaradi pomanjkanja denarja. Mesto Ljubljana ga namreč premalo financira, zato ni novih avtobusov, premalo subvencionira mesečne vozovnic, LPP pa se duši v izgubah, saj je edini, ki prinaša dobiček, oddelek za tehnične preglede. Vsako leto je manj potnikov, kot pa so že povedali, naj bi bil glavni krivec vedno večje število vozil v mestu, predolg vozni čas oziroma počasni avtobusi in celo vedno večje število brezposelnih.
Kako popularizirati nekaj, kar je bilo že pred desetletji zastarelo? Idealna priložnost je očitno novi ljubljanski prometni odlok, v katerem je zajeta največja nadloga ljubljanskih voznikov - lisice. Tako je LPP začel obširno reklamno akcijo na Felix karticah, City lightih, v tiskanih medijih in radijskih postajah, na ugodnosti vožnje z mestnimi zelenci pa bodo opozarjale tudi posebne zloženke. Propagandno gradivo dopoveduje,da je mestni prevoz najcenejša parkirna hiša, ne grozijo lisice, pa še postajališč je v primerjavi s parkirišči dovolj. Poleg tega pa vožnja z avtobusom pomirja promet in živce ...
Vsa zadeva meji na samoironijo, toda na koncu koncev si je niso izmislili pri LPP-ju, temveč je ideja zrasla pri marketinških strokovnjakih. Kot so nam povedali na LPP-ju, si te akcije in nekaj prejšnjih (žetoni v obliki srčkov za valentinovo) niso izmislili sami, temveč so jih v takšne poteze prisilili mestni oblastniki. Ti so lani LPP-ju naložili izvršitev 8 sklepov, če hočejo dobiti od mesta kakršnokoli subvencijo, med njimi pa je bil tudi projekt popularizacije ljubljanskega mestnega prometa, s čimer naj bi pridobili večje število potnikov. Za tovrstno delo je bila izbrana agencija McCann-Erickson, ki je pripravila vse tovrstne akcije, nekaj naj bi jih še v prihodnje. Oglaševalci skušajo pač storitve svojih strank povzdigniti v superlative, pa čeprav gre za golo laž.