Gregor Cerar

 |  Mladina 23

Raj za samomorilce

Promocija Slovenije tokrat malce drugače

Srečanje Busha in Putina v Ljubljani naj bi bila velika promocija za Slovenijo, predvsem naj bi za nas spet slišali onkraj Atlantika. Po Evropi in še posebej v Rusiji nas že tako ali tako poznajo, če ne drugega po nogometu in po naših direktorjih. Za dodatno promocijo Slovenije v svetu je poskrbel ugledni ekonomski tednik Business Week v svoji zadnji številki v članku As alcohol fuels a suicide epidemics, kjer avtor najprej opisuje razmere oziroma odhajajoče pijane stranke bifeja na ljubljanski železniški postaji ob 6. uri zjutraj in dejstva, da v Sloveniji otroci, ženske in moški spijejo 160 litrov piva letno in da je alkohol v 50 odstotkih vzrok samomorov.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Gregor Cerar

 |  Mladina 23

Srečanje Busha in Putina v Ljubljani naj bi bila velika promocija za Slovenijo, predvsem naj bi za nas spet slišali onkraj Atlantika. Po Evropi in še posebej v Rusiji nas že tako ali tako poznajo, če ne drugega po nogometu in po naših direktorjih. Za dodatno promocijo Slovenije v svetu je poskrbel ugledni ekonomski tednik Business Week v svoji zadnji številki v članku As alcohol fuels a suicide epidemics, kjer avtor najprej opisuje razmere oziroma odhajajoče pijane stranke bifeja na ljubljanski železniški postaji ob 6. uri zjutraj in dejstva, da v Sloveniji otroci, ženske in moški spijejo 160 litrov piva letno in da je alkohol v 50 odstotkih vzrok samomorov.

Slovenski ombudsman Matjaž Hanžek razlaga, da "imamo 30 samomorov na 100.000 prebivalcev, kar 20 odstotkov več kot leta 1990 in dve tretjini več, kot je zahodnoevropsko povprečje". Hanžek (v smislu promocije) pravi, da bi lahko za Slovenijo dejali, da je "samomorilski center Srednje Evrope".

Avtor sicer opisuje gospodarske uspehe "cocky little nation", toda prav privatizacija in rekonstrukcija industrije naj bi bili vzrok samomorov, saj naj bi bil povprečen slovenski samomorilec moški med 40 in 50. letom, ki so ga ali odpustili ali pa ima v službi za konkurente mlajše kadre. Rešitev išče v steklenici. Jožica Selb z ministrstva za zdravstvo avtorju razlaga, kako "Slovenci vozimo kot manijaki in se ob napadih trdno branimo, kar so lahko ugotovili Srbi!? Če pa nimamo sovražnikov, obrnemo to agresijo sami vase".

Tudi drugi sogovorniki Slovence opisujejo v superlativih kot denimo, da se zdi, da vsi Slovenci radi živimo hitro in umremo mladi, če pa to ne uspe, so primerna za samomor tudi srednja leta. Kljub vsemu pa avtor ugotavlja, da imamo eno najstrožjih oglaševalskih regulativ zoper alkohol v Evropi, včlanitev v EU pa nam bo prinesla liberalizacijo tudi na tem področju. Ni kaj, solidna promocija Slovenije v Evropi.

povezava