Mini in maksi

Javna intima ni osebna intima

Higienski tamponi - vir nelagodja?

Higienski tamponi - vir nelagodja?
© Marko Jamnik

Se spominjate afere, ki je pred leti izbruhnila v Angliji, ko je tabloid na prvi strani objavil citat princa Charlesa, da bi bil rad tampon v svoji ljubici Camilli? Izjava je bila domnevno izrečena v telefonskem pogovoru med ljubimcema, medtem ko je bil Charles še poročen z legendarno Diano. Pravzaprav se ne ve, kaj je povzročilo več zgražanja britanske in svetovne javnosti: razkritje ljubezenske afere prestolonaslednika ali ta čudna beseda tampon na naslovnici časopisa. Pa ne eno ne drugo v javnosti ni več pravi tabu. To, da imajo slavneži ljubezenske afere, je popolnoma jasno. To da ženske uporabljajo tampone, pa tudi ni več nekaj, kar bi skrivali.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Higienski tamponi - vir nelagodja?

Higienski tamponi - vir nelagodja?
© Marko Jamnik

Se spominjate afere, ki je pred leti izbruhnila v Angliji, ko je tabloid na prvi strani objavil citat princa Charlesa, da bi bil rad tampon v svoji ljubici Camilli? Izjava je bila domnevno izrečena v telefonskem pogovoru med ljubimcema, medtem ko je bil Charles še poročen z legendarno Diano. Pravzaprav se ne ve, kaj je povzročilo več zgražanja britanske in svetovne javnosti: razkritje ljubezenske afere prestolonaslednika ali ta čudna beseda tampon na naslovnici časopisa. Pa ne eno ne drugo v javnosti ni več pravi tabu. To, da imajo slavneži ljubezenske afere, je popolnoma jasno. To da ženske uporabljajo tampone, pa tudi ni več nekaj, kar bi skrivali.

Celo nasprotno: analizirajte enkrat vsebino reklamnih blokov: vložki, tamponi, antikomarski sprej, vložki, tamponi ...Higienski pripomočki za tiste dni so eden močnejših prodajnih adutov kozmetične industrije, so nekaj, čemur se ženska težko odpove, nekaj, kar potrebuje vsak mesec, nekaj, kar mora kupiti, če se želi odreči kuhanju belega perila. Ja, verjetno je masovna proizvodnja ženskih higienskih pripomočkov za tiste dni eden najpomembnejših izumov prejšnjega stoletja. Njihovo reklamiranje pa največji komercialni poseg v žensko intimo, ki je bil sprejet z družbenim konsenzom, čeprav se še vedno najde kar nekaj primerkov moškega spola, ki se jim zdi vsakršno omenjanje menstruacije popolnoma odvratno dejanje.

In res je - kljub vsakodnevnemu soočanju z reklamami nam tisti dnevi še vedno povzročajo nelagodje. Večje nelagodje kot kondomi. Nikakor si denimo ne morem predstavljati, kako mame otrokom razložijo, kaj reklamirata dekleti, ko se v skrivnih šifrah trepljata po ramenih, ali kaj ima v rokah dekle, ko demonstrira praktičnost tamponov. Ali s čim strelja dekle v računalniški varianti reklame, ki jo je Arxel Tribe naredil za ruski trg. V vsakem primeru se vsakodnevno vsa televizijska populacija srečuje z nečim zelo intimnim, nečim, kjer celo partnerski svetovalci menijo, da naj ženske nikar ne menjavajo higienskih pripomočkov pred svojimi ljubimci, češ nekaj pa mora ostati skrito.

Pri vsej tej javni odprtosti in odkritosti in svobodi se še vedno zgodi, da naenkrat v vseh trgovinah zmanjka določenega higienskega artikla, recimo OB mini tamponov, kar povzroči resno paniko med uporabnicami, hkrati pa nelagodje prodajalk, ko morajo potrošnicam razlagati novo obliko embalaže in razloge za pomanjkanje. Pa zakaj vendar, saj vsak dan na tv vidimo tampone in krilca vložkov! Nemara pa jih v resnici diskretno in vljudno spregledamo.