Vanja Pirc

 |  Mladina 27

Po polžje skozi Ljubljano

Prometni znaki z omejitvijo 30 km/h že stojijo

Po polžje

Po polžje
© Marko Jamnik

Prejšnji teden so vozniki, ki jih je bolj ali manj pogosta pot nanesla v ožje središče Ljubljane, že lahko opazili prometne znake, ki hitrost jeklenih konjičkov na nekaterih odsekih omejujejo na 30 km/h. Opazno zmanjšanje hitrosti s 50 km/h je sicer le ena izmed novosti, ki jih je Mestna občina Ljubljana (MOL) sprejela z Odlokom o cestnoprometni ureditvi. Ta je začel veljati 20. maja, ena izmed njegovih najbolj odmevnih pridobitev pa je bila gotovo ponovna uvedba lisic za vozila, ki ovirajo promet.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vanja Pirc

 |  Mladina 27

Po polžje

Po polžje
© Marko Jamnik

Prejšnji teden so vozniki, ki jih je bolj ali manj pogosta pot nanesla v ožje središče Ljubljane, že lahko opazili prometne znake, ki hitrost jeklenih konjičkov na nekaterih odsekih omejujejo na 30 km/h. Opazno zmanjšanje hitrosti s 50 km/h je sicer le ena izmed novosti, ki jih je Mestna občina Ljubljana (MOL) sprejela z Odlokom o cestnoprometni ureditvi. Ta je začel veljati 20. maja, ena izmed njegovih najbolj odmevnih pridobitev pa je bila gotovo ponovna uvedba lisic za vozila, ki ovirajo promet.

Sprememba omejitve (in to le v določenih conah) nas je vznemirila, zato smo pogledali, kdo sploh stoji za njo. Dejstvo je, da so občinske ceste in ceste še nižjega ranga izključno v pristojnosti občin. Na znakih ob slovenskih cestah je moč najti vse mogoče omejitve hitrosti, med katerimi je 30 km/h vsekakor ena najnižjih. Ali lahko torej občine (v našem primeru MOL) spreminjajo omejitev hitrosti, kar kadar in kjer se jim zazdi? "Pobudo lahko vloži vsak krajan, da pa jo je možno uveljavljati, zadevo preveri občinsko strokovno telo in na pobudo le-tega se ukrepa," nam je povedal Damjan Križnik z ministrstva za promet in zveze, "načeloma pa se ne sprejemajo ukrepi za večje omejevanje, kot so predpisani v zakonu. Seveda sta glavni načeli varnost in pretočnost." S slednjim se strinja Franc Možina z občinskega Oddelka za gospodarske javne službe in promet, ki pravi še, da so razmišljali tudi o grbinah, "vendar smo se odločili, da je bolje, da se hitrost omeji z znaki". Kar pa menda še ne pomeni, da bodo zdaj policaji kar vsepovsod postavljali radarje. Bomo videli. Zakaj pa ravno 30 km/h? "Ta hitrost še omogoča, da se avtomobil ustavi in da je posledica trka v pešca, da ta preživi. Poleg tega so se povišale kazni. Če pelješ 60 km/h, je to že za 100 odstotkov preveč in v tem je čar te omejitve."

Po Ljubljani bomo torej vozili vse počasneje. V spalnih naseljih se nam obetajo celo prometni znaki z omejitvijo 5 km/h. In vse bolj je jasen načrt MOL - povečevati število pešpoti, preganjati pločevino iz mestnega jedra in na koncu združiti Tivoli z grajsko planoto. Preden pa se resno lotijo tega, bodo morali še enkrat preveriti svoje dosedanje delo. Uporabniki ljubljanskih ulic vedo namreč za prenekatero napako, ki se je MOL-u pripetila ob postavljanju novih znakov, poleg tega marsikdo zve, da je v coni "30" šele, ko jo zapušča. Možina odgovarja: "Znakov za prenehanje je res več, ker ima ena cesta lahko več izvozov. Možno je tudi, da so napake, jih pa že začenjamo odstranjevati in v pol leta mora biti vse usklajeno." Sicer pa 30 km/h v centru prestolnice niti ni novost. Vozniki jo že leta spremljajo - vsak dan ob konicah. Pa bo uradno zmanjšanje hitrosti pospešilo pretočnost? Se hecate?