25. 7. 2001 | Mladina 29
Televizija brez kamer
Človek s TV 3 živi od TVS
Podjetje Videa, d. o. o., katerega lastnik je predsednik uprave TV 3 Vojko Golob, nas vsak dan razveseljuje s svojim panoramskim programom na naši javni televiziji, na tisti, ki jo moramo vsi brez izjeme plačevati.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
25. 7. 2001 | Mladina 29
Podjetje Videa, d. o. o., katerega lastnik je predsednik uprave TV 3 Vojko Golob, nas vsak dan razveseljuje s svojim panoramskim programom na naši javni televiziji, na tisti, ki jo moramo vsi brez izjeme plačevati.
Statična slika slovenskih krajev naj bi prijazno dopolnila program slovenske javne televizije. S kakovostjo našega panoramskega programa, ki je prav zares samo neokusno mašilo v programski shemi, pa ne morejo biti zadovoljni niti najmanj izbirčni gledalci. Primerjava našega panoramskega programa s hrvaškim ali avstrijskim je povsem nemogoča. Ker je to televizija, si naši sosedje ne privoščijo statičnih slik, ampak predvajajo program v živo. Kar lepo izkoriščajo za turistično promocijo. Tudi pri nas se je leta 1999 začelo razmišljati v tej smeri. Takrat so na RTVS izvedli tudi razpis za podelitev koncesije. Zdajšnji ponudnik panoramskega programa s statično sliko se na ta razpis ni prijavil, ker za tako oddajanje ni usposobljen. Zmagalo je podjetje TV-Panorama, ki je v večinski lasti avstrijskega podjetja Feratel, ostali delež pa je v rokah mariborske smučarske legende Toneta Vogrinca. Do realizacije te pogodbe pa ni prišlo, ker se je zapletlo pri nabavi potrebne tehnologije. Kraji, ki bi hoteli sodelovati, bi morali sami nabaviti kamere, ki stanejo med 50.000 in 70.000 nemških mark in ki bi potem ostale v njihovi lasti, TV-Panorama pa bi poskrbela za vse zveze in povezave. Kraji bi tudi sami odločali, kaj si želijo pokazati. Za tako sodelovanje je bilo zainteresiranih kar 37 krajev. Pri izvedbi pa se je zapletlo. "Slovenska turistična organizacija je obljubila sofinancirati te nakupe. Brez te pomoči pa nam ni niti en kraj hotel plačati 5-odstotne akontacije, ker vsi čakajo na obljubljeno pomoč. Slika bi šla tudi na internet. Med tem časom nam je 30. junija potekla koncesijska pogodba. Zaprosili smo za podaljšanje koncesije. Pojavila pa se je tudi nova tehnologija, ki je dosti cenejša, vendar ne omogoča neposredne slike, ampak sliko z 10-minutnim zamikom. Treba se bo dogovoriti s televizijci, ali jim to ustreza," pravi Vogrinec. Med tem pa še zmeraj gledamo statično sliko podjetja, ki ga vodi direktor komercialne televizije in za katero ni bilo (kot ponavadi) nobenega razpisa. Vsak turistični kraj, ki želi sodelovati, pa mora Golobu plačati mesečno 2300 nemških mark uporabnine. In za konec še, koliko bi našo televizijo stalo, če bi za ta projekt poskrbela sama? Glede na kakovost videnega, nič, le nekaj denarja bi zaslužili, ampak odgovorni na tako zapleten način za zdaj ne razmišljajo.