Štirje veličastni

Izbrani (spet) brez razpisov?

Vzdrževanje Opekarske ceste

Vzdrževanje Opekarske ceste
© Marko Jamnik

Sezona gradbenih in asfalterskih del se bliža koncu. Zdaj je čas obračunov. Uporabniki cest ugotavljamo, da bi se dalo narediti več, odgovorni, kot vedno, pa pravijo ravno obratno. V mestni občini Ljubljana so, kot so nam sporočili iz Oddelka za gospodarske javne službe in promet, v letošnjem in lanskem letu na 63 cestah financirali vzdrževalna dela in obnove cest. Ko govorimo o cestah v MOL-u, ne moremo mimo dokumenta, ki nosi naslov Posebni pogoji za izvedbo delne ali popolne zapore ter izvedbo prekopa, ali podkopa in začasne ter dokončne sanacije na javnih prometnih površinah in za posebno rabo javnih površin, na območju Mestne občine Ljubljana.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vzdrževanje Opekarske ceste

Vzdrževanje Opekarske ceste
© Marko Jamnik

Sezona gradbenih in asfalterskih del se bliža koncu. Zdaj je čas obračunov. Uporabniki cest ugotavljamo, da bi se dalo narediti več, odgovorni, kot vedno, pa pravijo ravno obratno. V mestni občini Ljubljana so, kot so nam sporočili iz Oddelka za gospodarske javne službe in promet, v letošnjem in lanskem letu na 63 cestah financirali vzdrževalna dela in obnove cest. Ko govorimo o cestah v MOL-u, ne moremo mimo dokumenta, ki nosi naslov Posebni pogoji za izvedbo delne ali popolne zapore ter izvedbo prekopa, ali podkopa in začasne ter dokončne sanacije na javnih prometnih površinah in za posebno rabo javnih površin, na območju Mestne občine Ljubljana.

V 12. točki tega dokumenta pa najdemo bistvo posebnih pogojev: "Izvajalec del je dolžan zagotoviti dokončno sanacijo prekopanih javnih prometnih površin v roku iz dovoljenja izmed naslednjih primernih izvajalcev dokončne sanacije: KPL Gradnje, Cestno podjetje Ljubljana, SCT Ljubljana in VGP Hidrotehnik." Torej so določili, kdo lahko dela prekope in dokončno sanacijo po ljubljanskih ulicah. Posebni pogoji se nikjer ne sklicujejo niti na odlok niti na zakon, zato je mogoče sumiti, da nekdo želi favorizirati izbrana podjetja. Na oddelku smo povprašali kdaj, kje in po kakšnih kriterijih so bili ti štirje izbrani. Namestnik načelnika Stane Vidmar nam ni znal povedati nič o kakršnemkoli razpisu ali o pogojih pri izbiranju. Kot kaže, razpisov sploh ni bilo.

Konkurenti pa namigujejo, da so se nekateri uslužbenci mestne občine tudi zaradi tega udeležili sejma v Berlinu, govori se o naročilnicah v najdražji ljubljanski gostilni in celo o ljubezenskih razmerjih. Vidmar pa vse zanika: "To so podjetja, ki se v Ljubljani ukvarjajo z asfalterskimi deli in imajo po veljavnih normativih take kapacitete, možnosti, reference, da lahko ta dela opravljajo. Drugih praktično ni." Po njegovih besedah so posebni pogoji namenjeni le za najmanjše posege zasebnikov, kjer pa je vseeno treba zagotoviti neko usposobljeno podjetje. Vsi ostali, kot npr. Stampedo, Slavko Gutnik, Cestogradnik, Vialit, Asfalt Beton, Rešet ..., ki se ukvarjajo z asfaltiranjem, pa očitno niso dovolj usposobljeni.

Vidmar nam je tudi zagotavljal, da morajo vsa podjetja pri svojem delu opravljati tudi prekope in podobno lahko izbirajo poljubnega izvajalca. Vendar to ne drži, saj se posebni pogoji končajo: Investitor del, izvajalec del in izbrani izvajalec dokončne sanacije so dolžni obvezno izvajati posebne pogoje tukajšnjega organa smiselno glede na izdano dovoljenje tukajšnjega organa. Neizpolnjevanje določb posebnih pogojev pomeni nespoštovanje in neizpolnjevanje veljavnih predpisov s področja varstva cest in varstva prometa." Ker so Posebni pogoji sestavni del dovoljenja, morajo vsi, ne glede na ceno, izbrati enega izmed štirih veličastnih. Monopolno dogovorjene cene pa plačujejo občani.