Janja Prešern

 |  Mladina 43

Umazani očka

Končno pralne praške reklamirajo tudi moški

Gospodinjec

Gospodinjec
© Marko Jamnik

Včasih človek res težko verjame svojim očem. Ali v mojem primeru ušesom, ko mi je prijateljica zaupala, da je videla reklamo za pralni prašek, na kateri ni ženske. Sprva nisem verjela. Reklama za pralni prašek brez ženske je tako kot ženski časopis brez horoskopa. Ali tako kot sončen dan brez sonca. Ali tako kot računalnik brez urejevalnika besedil. Ali tako ... skratka, pralni prašek in ženska v reklami sta nedeljiva celota. Tako so nam vsaj dopovedovali leta in leta. Še huje ... po reklamah za pralni prašek oz. takrat še za pralno milo se imenujejo tudi "ženske nadaljevanke", ali soap opere, ali limonade, ali v južnoameriški varianti tv-novele. Kemični koncerni so namreč še v radijskih časih soapk pralna sredstva reklamirali prav med napetimi ljubezenskimi zgodbami in jih, ko so ugotovili, da so izjemno priljubljene, celo v celoti sponzorirali. Kar je bil hud udarec za enakopravnost med spoloma.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Janja Prešern

 |  Mladina 43

Gospodinjec

Gospodinjec
© Marko Jamnik

Včasih človek res težko verjame svojim očem. Ali v mojem primeru ušesom, ko mi je prijateljica zaupala, da je videla reklamo za pralni prašek, na kateri ni ženske. Sprva nisem verjela. Reklama za pralni prašek brez ženske je tako kot ženski časopis brez horoskopa. Ali tako kot sončen dan brez sonca. Ali tako kot računalnik brez urejevalnika besedil. Ali tako ... skratka, pralni prašek in ženska v reklami sta nedeljiva celota. Tako so nam vsaj dopovedovali leta in leta. Še huje ... po reklamah za pralni prašek oz. takrat še za pralno milo se imenujejo tudi "ženske nadaljevanke", ali soap opere, ali limonade, ali v južnoameriški varianti tv-novele. Kemični koncerni so namreč še v radijskih časih soapk pralna sredstva reklamirali prav med napetimi ljubezenskimi zgodbami in jih, ko so ugotovili, da so izjemno priljubljene, celo v celoti sponzorirali. Kar je bil hud udarec za enakopravnost med spoloma.

In ker se sedaj že bivši Urad za žensko politiko - sedaj Urad za enakopravnost - ni hotel vtikati v praškaste reklame, ampak se je v rajši v zadnjice, so tudi pri nas vladali vzorci pridnih gospodinj, ki so z bleščeče čistim perilom izpolnile bistvo svoje eksistence. Zato nas je zadnji jumbo za Persil tako šokiral. Na eni strani stojita ata in sinček, vsa umazana, vmes je pralni prašek, na drugi strani pa ta isti ata in sinček bleščeče čista. V našem prostoru se res ne spomnimo veliko takih presedenčno enakopravnih primerov. Mogoče tista reklama za otroški šampon, kjer otroka umiva prelepi in hudo seksi očka. Očka na jumbu za pralni prašek ni niti seksi. In ker ženske nikoli nismo zadovoljne in nas nenehno kaj moti - tečne babe, ne? - se tudi tukaj sprašujemo, ali v tej družinski celici res ni ženske in torej propagirajo samsko enostarševsko družino (še pomnite referendum!!!). Ali ni nemara tako, da je svoja ljuba moška packa sicer oprala žena oz. mama, ki je ta trenutek ni, ker je v službi in je torej tipičen primer dvojno obremenjene sodobne ženske?

Toda izkazalo se je, da so vsi pomisleki o subtilni sporočilnosti neutemeljeni. Pri Henklu so to reklamo izbrali iz ponudbe, ki jo posreduje njihova centrala, poooblaščena za Srednjo Evropo, in pri izbiri menda niso pomislili na enakopravnost spolov. Se pa zavzemajo, da bi sporočali družinske vrednote. Ista reklama je bila tudi na Madžarskem, Avstriji in na Češkem. Mi pa smo že naivno mislili, da je padla še ena trdnjava.