10. 12. 2001 | Mladina 49
Kako odreti državljane
Nalepka naj bi bila evropska praksa
Nalepka, ki je ne za prilepiti vsak
© Igor Škafar
Slovenski birokrati nenehno iščejo poti, kako čim bolj ugajati povprečnim slovenskim državljanov. Eden zadnjih izumov je nalepka, s katero naj bi že na daleč policisti (kdo drug je zato pristojen) ugotavljali, ali je vozilo tehnično primerno ali ne. Tako mora biti slovenski voznik za vsako vožnjo opremljen s tremi dokumenti namesto dosedanjih dveh. Edino, kar je povprečni voznik s tem pridobil, je nalepka na šipi in za približno tri tisočake lažja denarnica. Kdo si je to izmislil?
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
10. 12. 2001 | Mladina 49
Nalepka, ki je ne za prilepiti vsak
© Igor Škafar
Slovenski birokrati nenehno iščejo poti, kako čim bolj ugajati povprečnim slovenskim državljanov. Eden zadnjih izumov je nalepka, s katero naj bi že na daleč policisti (kdo drug je zato pristojen) ugotavljali, ali je vozilo tehnično primerno ali ne. Tako mora biti slovenski voznik za vsako vožnjo opremljen s tremi dokumenti namesto dosedanjih dveh. Edino, kar je povprečni voznik s tem pridobil, je nalepka na šipi in za približno tri tisočake lažja denarnica. Kdo si je to izmislil?
Na MNZ so svojo najnovejšo pridobitev pojasnjevali z že bebavim izgovorom, "da je tako tudi drugje v Evropi". Kje? Po podatkih MNZ med drugim v Avstriji, Nemčiji, Švedski, Italiji, Hrvaški in Slovaški, vse države pa naj bi tudi potrebovale tri dokumente. Kako bo zadeva izpeljana v Sloveniji, pa si je zamislil vodja medresorske skupine Bojan Boncelj, sicer zaposlen v generalnem sekretariatu Vlade RS. Na MNZ prednosti nalepke pojasnjujejo: "V cestnem prometu je takoj vidno, katera vozila so tehnično brezhibna in kateri lastniki teh vozil so poravnali svoje obveznosti tudi na področju obveznega zavarovanja in povračila za uporabo cest. Hkrati je prednost tega sistema tudi v neomejeni krajevni pristojnosti pooblaščenih organizacij za opravljanje tehničnih pregledov, saj bodo ob izpolnjevanju naštetih pogojev lastniku vozila izdali nalepko na kateri koli pooblaščeni organizaciji za opravljanje tehničnih pregledov v Sloveniji."
Nalepka bo prinesla dodaten zaslužek tudi proizvajalcem, ti naj bi imeli z eno samo nalepko kar za 1315 SIT stroškov, preostanek cene, 19-odstotni DDV, bo poleg 515 SIT dodatnih stroškov novega sistema napolnil nenasitno državno blagajno. Cenitev stroškov lepljenja in odstranjevanja nalepke (neverjetnih 1280 SIT za nekaj minut dela) pa so prepustili pooblaščenim organizacijam za opravljanje tehničnih pregledov. Mojstri lepljenja so potrebni, ker je nalepka "izdelana tako, da mora ostati nepoškodovana v vseh vremenskih razmerah, prav tako ima kompleksne zaščitne in varnostne elemente. Funkcionalna bo le v primeru, če bo nameščena na način, kot ga je predpisal proizvajalec ..." Nalepka je na notranjem delu stekla, tako da nakladanje o vremenskih razmerah pride do izraza edino v primeru da imate motorno kolo, kjer mora biti nameščena na tank ali prednje vilice. Ob tem pa pravijo da "če bi nameščanje nalepke prepustili voznikom, bi jim morali poleg nalepke posredovati še ustrezen pribor za pripravo površine in navodilo proizvajalca za nameščanje in odstranjevanje nalepke". Še dobro, da v Sloveniji nimamo tudi avtocestnih vinjet (po evropsko) kot v sosednji Avstriji, saj bi jih morali po tej logiki lepiti avtocestni delavci. Verjetno vsakič za 1280 SIT.