Gregor Cerar

 |  Mladina 49

Nato in skrivnosti

11,5 milijona DEM za promocijo Nata

Slovenija v Nato - to je dolgoletna želja nekaterih slovenskih politikov. Na drugi strani pa navdušenje med prebivalstvom iz leta v leto kopni in le še slaba polovica Slovencev meni, da bi morali biti prisotni v Severnoatlantski zvezi. Ta naj bi edini porok varnosti na sončni strani Alp. Toda zaupanje v severnoatlantsko zvezo je treba vrniti. Zato je v denimo v proračunskih postavkah Urada vlade za informiranje v letu 2002 namenjenih kar 11, 489.000 SIT za obveščanje domače kot tudi tuje javnosti o tem, kako se Slovenija vključuje v Nato. Pred nedavnim so za okoli 20.000 DEM naredili tudi spletno stran, ki nejevernike skuša razsvetliti, kaj je Nato in kako kul bo, ko bomo enkrat sprejeti v njihovo druščino. In kam bo šlo 11,5 milijona tolarjev?

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Gregor Cerar

 |  Mladina 49

Slovenija v Nato - to je dolgoletna želja nekaterih slovenskih politikov. Na drugi strani pa navdušenje med prebivalstvom iz leta v leto kopni in le še slaba polovica Slovencev meni, da bi morali biti prisotni v Severnoatlantski zvezi. Ta naj bi edini porok varnosti na sončni strani Alp. Toda zaupanje v severnoatlantsko zvezo je treba vrniti. Zato je v denimo v proračunskih postavkah Urada vlade za informiranje v letu 2002 namenjenih kar 11, 489.000 SIT za obveščanje domače kot tudi tuje javnosti o tem, kako se Slovenija vključuje v Nato. Pred nedavnim so za okoli 20.000 DEM naredili tudi spletno stran, ki nejevernike skuša razsvetliti, kaj je Nato in kako kul bo, ko bomo enkrat sprejeti v njihovo druščino. In kam bo šlo 11,5 milijona tolarjev?

Vsa zadeva sodi pod Akcijski načrt za članstvo (ANČ), ki so ga sprejeli sicer že leta 1999. Omenjeni načrt predvideva boljšo povratno komunikacijo z Natom in njihove nasvete, kaj morajo države kandidatke še postoriti. Toda Akcijski načrt, pa čeprav gre za proračunska sredstva, je strogo zaupen dokument in njegova objava, v celoti kot tudi delno, javno ni mogoča. Kot so nam povedali na ministrstvu za obrambo, gre tu za zahtevo Nata, ki ne mara, da bi bili tovrstni dokumenti stvar javnosti.

MORS je vsebino drugega in tretjega člena ANČ, ki se tiče tega ministrstva, vseeno strnil na svoji spletni strani. Toda kakšna zadeva je najbrž vseeno ostala skrivnost. Ostala tri poglavja naj bi bila del ministrstva za zunanje zadeve in urada vlade za informiranje. Vsa tri omenjena ministrstva sodelujejo v medresorski skupini. Kar se tiče prvega poglavja, namenjenega informiranju ljudstva, naj bi bil povzetek, kaj in kako, tudi kmalu objavljen na spletnih straneh, v glavnem pa naj bi šlo za podobno strategijo, ki jo imajo vse kandidatke: o ciljih, o finaliziranih zadevah in podobnih rečeh. Skrivnostno, skratka.