17. 12. 2001 | Mladina 50
Dajte nam mir!
Božične reklame nas razveseljujejo
Mobitelova božična reklama
© Arhiv Agencije 41
Poleg potrošniške evforije je ena izmed manj zabavnih zadev norega decembra tematskost televizije. Vsaka nadaljevanka in serija ima seveda tudi božično epizodo. In čeprav se naši tv-načrtovalci pogosto zmotijo in božične dele predvajajo recimo sredi poletja - ko so pač na vrsti ponovitve - se vseeno kdaj pa kdaj zgodi, da zadenejo tajming in nas s čudeži, dobroto, pomiritvijo in vsesplošno ljubeznijo razveselijo ob pravem času.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
17. 12. 2001 | Mladina 50
Mobitelova božična reklama
© Arhiv Agencije 41
Poleg potrošniške evforije je ena izmed manj zabavnih zadev norega decembra tematskost televizije. Vsaka nadaljevanka in serija ima seveda tudi božično epizodo. In čeprav se naši tv-načrtovalci pogosto zmotijo in božične dele predvajajo recimo sredi poletja - ko so pač na vrsti ponovitve - se vseeno kdaj pa kdaj zgodi, da zadenejo tajming in nas s čudeži, dobroto, pomiritvijo in vsesplošno ljubeznijo razveselijo ob pravem času.
In ker so del vsakdanjega tv-jezika tudi reklame, so seveda tudi te nekako naštimane za praznični čas. Včasih so bile preproste: slika vrečke podravka juhe in napis "Podravka vsem poslovnim partnerjem in kupcem želi srečno novo leto!" In tako so čestitale še mesarije, vodovodarji, mizarji, agrokombinati in celo kozmetično-farmacevtske družbe. Sedaj pa, ko smo postali bolj civilizirani, so tudi božične reklame bolj sofisticirane. Ja, najprej to, da so postale božične in ne več samo novoletne. Ampak to je stvar širšega družbenega razvoja in kakšnega sporazuma.
Božične reklame seveda poudarjajo tradicionalne vrednote. Recimo kokakolo. No, vzemimo pod drobnogled božične reklame Coca-Cole. So risane in nostalgične, v podobah se sklicujejo na petdeseta leta in tista estetika nam je v trenutnih retro časih blizu. V vrednotah pa se sklicujejo na družino in rdečeličnega božička, ki prinese srečo, letos pa za zahvalo dobi kokakolo. Toda zakaj nas kokakolske podobe ne zapeljejo v božično spokojnost? Nemara zato, ker so njihove podobe globalno ameriške in nekako avtohtono ne izhajajo iz našega kulturnega okolje. Konec koncev je bil pri nas petdeset let Dedek Mraz oblečen v rjavo kučmo. In na to igra oglas za Cockto. Pa še ena pomembna razlika je: deklica Dedku Mrazu noče odstopiti niti požirka pijače naše mladosti. Tako zelo slovensko.
Letos pa je nostalgija popadla tudi Mobitel. Agencija 41 je ustvarila eno tako lepo, nostalgično filmsko, na italijanska petdeseta sklicujočo se reklamo. Režiser: Gregor Vesel. Ideja: Zdravko Duša. Sporočilnost: večplastna. Lahko bi celo rekli, da nas želijo opozoriti na to, da naj med prazniki izklopimo telefone. Kar je nedvomno drzna poteza mobilnega operaterja. Podobe, ki nam jih ponujajo, so povprečnemu Slovencu blizu. Naj govorijo, kar hočejo, ampak ob tej reklamni epopeji nam zadiši po cimetovem čaju; vidimo se, kako v snegu gazimo k polnočnici v cerkvico na vrhu hriba; za hip se nam zazdi, da je na svetu res en tak nirvanični božični mir. In nekje globoko v torbici tudi mobilec.