MOL se požvižga na revizorje

Kdo lahko ustavi ljubljanske razpise?

V Mestni občini Ljubljana so razpisi, vsaj kar se tiče gradbeništva, le mašilo za polnjenje Uradnega lista. Nekateri izvajalci gradbenih del so se s takim načinom delovanja mestnih oblastnikov sprijaznili in niti ne kandidirajo več, drugi pa poskušajo premagati nepremagljivi birokratski aparat. Pisali smo že, da na Oddelku za gospodarske javne službe in promet, katerega načelnik je Pavel Klavs, ki mimogrede nima ustrezne izobrazbe, pri javnem naročilu za Ureditev križišča Vodovodne in Slovenčeve ceste v Ljubljani spet niso izbrali najnižjega ponudnika.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

V Mestni občini Ljubljana so razpisi, vsaj kar se tiče gradbeništva, le mašilo za polnjenje Uradnega lista. Nekateri izvajalci gradbenih del so se s takim načinom delovanja mestnih oblastnikov sprijaznili in niti ne kandidirajo več, drugi pa poskušajo premagati nepremagljivi birokratski aparat. Pisali smo že, da na Oddelku za gospodarske javne službe in promet, katerega načelnik je Pavel Klavs, ki mimogrede nima ustrezne izobrazbe, pri javnem naročilu za Ureditev križišča Vodovodne in Slovenčeve ceste v Ljubljani spet niso izbrali najnižjega ponudnika.

Izbrano je bilo podjetje, ki je obljubilo, da bo dela opravilo za 106,091.084,00 tolarjev, čeprav je G7-združenje za cestogradnjo ponudilo ceno 87,878.657,65 tolarjev. Za dražjega izvajalca so se odločili, ker naj najnižja ponudba ne bi izpolnjevala pogojev razpisa glede višine lanskih prihodkov in glede pozitivnega poslovnega izida.

Najnižji ponudniki pa razlagajo, da bi morali ocenjevati vsakega člana združenja posebej in združenje samo. Poraženci so se zaradi takega načina izbire in razlago poraza pritožili na Državno revizijsko komisijo. Med tem časom bi morala dela počakati. Vendar so se na MOL-u odločili, da odločitve revizorjev ne bodo čakali. Nekdo je namreč že začel asfalterska dela, kljub temu da revizorji sploh še niso začeli razpravljati o pritožbi.

Glede na izkušnje, ki jih ima pritožnik v primeru gradnje ceste Repče-Slivnica, mestni birokrati revizorske odločitve tako ali tako ne bi upoštevali. Na Klavsovem oddelku so se odločili za nespoštovanje revizorskega roka in pol del izvedli pred odločitvijo revizorske komisije. "Če so že morali dati grobi asfalt, zaradi kateregakoli razloga, zakaj nismo mi tega naredili in potem čakali na odločitev revizije," pravi Matjaž Sepin, lastnik podjetja, ki je član G7-združenja za cestogradnjo. Po besedah člana državne revizijske komisije Aleksija Mužine pa je izvajanje del, pred odločitvijo komisije, hujši prekršek.

Sodnik za prekrške lahko kaznuje odgovorno osebo celo s 300.000 tolarji. Pri poslu, ki naj bi bil vreden 100 milijonov tolarjev, pa najbrž ni težko plačati take kazni za nespoštovanje zakonov. Medtem je ta teden komisija prinesla odločitev, da se pritožbi ne ugodi, ker v ponudbi ni razvidno, da združenje nastopa v imenu članic. Ali to pomeni, da so na MOL-u vedeli za odločitev, preden je bila ta sploh sprejeta? Zanimivo pa bo tudi videti, ali bo kdo odgovarjal za hujši prekršek.