29. 1. 2002 | Mladina 4
Polomljeni ritmi
Težave ljubljanske breakbeat scene
Zabava v K4
© Denis Sarkić
Vsem obiskovalcem rave zabav je jasno, da v domači elektronski sceni prevladujeta techno in house. Seveda obstajajo tudi druge zvrsti, ki pa se zelo težko prebijejo do širšega kroga. Breakbeat sceni bi prodor v ljubljanske techno klube skorajda uspel, a se je vse skupaj končalo še pred uveljavitvijo. Nedavno so didžeji, zbrani okoli zasedbe Code EP - po tem, ko so si preteklo leto nabirali izkušnje na Metelkovi -, skorajda osvojili Sub Sub s svojimi ritmi, a se je že pred prvim partijem sodelovanje prekinilo.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
29. 1. 2002 | Mladina 4
Zabava v K4
© Denis Sarkić
Vsem obiskovalcem rave zabav je jasno, da v domači elektronski sceni prevladujeta techno in house. Seveda obstajajo tudi druge zvrsti, ki pa se zelo težko prebijejo do širšega kroga. Breakbeat sceni bi prodor v ljubljanske techno klube skorajda uspel, a se je vse skupaj končalo še pred uveljavitvijo. Nedavno so didžeji, zbrani okoli zasedbe Code EP - po tem, ko so si preteklo leto nabirali izkušnje na Metelkovi -, skorajda osvojili Sub Sub s svojimi ritmi, a se je že pred prvim partijem sodelovanje prekinilo.
Problematičen je bil logo kluba K4 na istem plakatu, kot je bila reklama za Sub Sub. Kljub zapletom v šišenski diskoteki so lahko breakbeatovci na svoj račun prišli v konkurenčnem študentskem klubu na Kersnikovi. Vendar je sedaj tudi to že davna preteklost. Nosilci petkovih večerov Edge - Dept in vodstvo kluba niso več našli soglasja. Sicer so v obeh klubih ostali še nekateri drugi kolektivi kot npr. Radyoyo, ki pa so vseeno bolj naklonjeni drum'n'bassu kot nalomljenim ritmom, čeprav na svojih letakih včasih oglašujejo ravno to zvrst.
Odrinjenci v ilegalo so nam zato pojasnili svoje načrte za ponovno oživitev breakbeat scene. DJ Dado je prepričan, da je težava nastala predvsem zaradi "egotov", ki so tako nizki, da jim je dovolj, da so glavni v svoji ulici. Preveč je skupinic, ki si mečejo polena pod noge, saj hoče vsaka prevladovati. "Vsak kru si je določil en stil in potem fura samo to. Najhujše je predalčkanje, ko se vsi samo drkajo. Vse pa se vrti okoli keša in slave." Po njegovem mnenju je edina opcija, da postaneš "MTV-kid", saj ni druge scene, proti kateri bi se mlad človek lahko obrnil. "Kar se breakbeata v Ljubljani tiče, pa smo izviseli zato, ker ti klubi ne delajo za neko sceno, ampak samo za keš," si misli o Sub Subu.
Uroš iz Edge - Dept pa pravi, da so bili njihovi odnosi z vodstvom K4 že od začetka težavni. Programsko vodstvo naj si ne bi bilo na jasnem, kaj si sploh želi razen dobička. "Na vsakem partiju, ki smo ga delali, nam je pokalo." Ko pa so jih želeli prestaviti na sredine večere, da bi ob petkih ponudili kaj bolj komercialnega, so se razšli. "Rekel sem jim, naj enostavno povedo, kakšen je program, kakšni so pogoji, koliko je budžeta, koliko kaj stane, naj se izjasnijo. Tega niso storili, pa tudi za nazaj nam še niso plačali." Zato bodo rajši počakali kakšen mesec in si kje drugje zagotovili boljše možnosti. "Mi s K4 ne bomo sodelovali ravno zaradi placa, ker ga ni Ljubljančana, ki bi šel v zadnjih letih tja in ne bi imel slabe izkušnje. Najprej se skeširaš, pol je pa prazno, ali pa je obupen DJ, ali je slab sound, ali te redar prefuka, ker si zaspal ..." Rešitev se kaže v ponovni vrnitvi v klub Gromka na Metelkovi. Ali kot pravi DJ Miklavž, treba bo vse skupaj začeti še enkrat od začetka: "Enostavno bomo zgradili breakbeat klub."