18. 2. 2002 | Mladina 7
V interesu učenca
Določanje in popravljanje šolskega uspeha
V Sloveniji zadnje čase veliko govorimo o nacionalnem interesu. Kako pa je z interesi posameznikov, še posebno, če so ti otroci? Interes fantiča, ki mu recimo Jan, je bil lani povsem v domeni odraslih, ki so ga obkrožali.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
18. 2. 2002 | Mladina 7
V Sloveniji zadnje čase veliko govorimo o nacionalnem interesu. Kako pa je z interesi posameznikov, še posebno, če so ti otroci? Interes fantiča, ki mu recimo Jan, je bil lani povsem v domeni odraslih, ki so ga obkrožali.
Lanskega junija so se tudi za celjske osnovnošolce bližale poletne počitnice, še prej pa je bila podelitev spričeval. Na slednjo je v razredu nižje stopnje čakal tudi Jan. "Gre za izredno bistrega učenca, vendar z zelo malomarnim odnosom do dela, šolskih potrebščin, domačih nalog ni opravljal. Zato sem se po posvetu z učenci odločila, da bo njegov uspeh zaradi odnosa do dela prav dober, kljub ocenam za odlično," svojo potezo utemeljuje Janova razredničarka Marina Umnik. Z namero, ki jo pravilnik znanja dopušča, je na tretji ocenjevalni konferenci seznanila svoje kolege. "Učiteljice so se z menoj strinjale, ravnatelj pa je rekel, da gre za mojo avtonomno odločitev, čeprav se z njo ne strinja. Zadeve ni dal na glasovanje, torej je mojo potezo kljub nestrinjanju priznaval."
Naslednji dan se je v šoli zglasil razburjen Janov oče. O sinovem uspehu ga je obvestil ravnatelj Ivan Domitrovič. "Na konferenci nisem izrecno vztrajal pri povišanju uspeha," priznava ravnatelj, "kasneje pa sem si ocene še enkrat temeljito ogledal in posredoval tako, da sem poklical starše v šolo." Nenavadna praksa, pričakovali bi, da se bo o zadevi najprej pogovoril z razredničarko. Oče je nato predlagal znižanje ene od Janovih ocen, kot sam pravi, zato da bi sin vedel, čemu prav dober uspeh: "Saj bi moral biti po logiki ocen odličen. Korektno sem sodeloval z učiteljico, prepričana je bila, da bo sina prevzgojila, da bi postal redoljuben. Ker ji ni uspelo, mu je dala takšen uspeh." Umnikova na spremembo ocene ni pristala, je pa "na zahtevo ravnatelja uspeh učenca spremenila v odličnega. Če bi se oče uradno pritožil na inšpektorat po podelitvi spričeval, bi ga razumela. Da pa ravnatelj zahteva od mene pred očetom, naj spremenim uspeh potem, ko je bil že dorečen, to ni prav. Zakaj potem ni zahteval tudi spremembe uspeha dveh ostalih učencev, o katerih sem tudi poročala", se sprašuje.
Čeprav ravnatelj trdi, da je Umnikova Janov uspeh spremenila sama in je ni nihče prisilil v to, ga je dvakrat prijavila na Inšpektorat RS za šolstvo in šport. Tam nam zaradi odsotnosti pristojne inšpektorice niso povedali nič konkretnega, razen tega, da primer še ni končan. Tudi če odmislimo razloge, zaradi katerih je Janov uspeh postal tarča mnogih ugibanj, pa se vpleteni vendarle strinjajo v nečem. Vsi so prepričani, da so delovali v otrokovem interesu.