18. 2. 2002 | Mladina 7
Boj za svežo novico
Tekma med POP TV in RTV tudi na radijskih valovih
V starih časih je bil domači medijski trg tako rekoč monopoliziran, nekonkurenčen in siv. Potem pa se je začelo: boj za radijske frekvence, bitka med dnevnikoma nacionalke in POP TV, tekmovanje med dnevnimi časopisi v smislu, kdo bo imel več zastonjskih prilog, itd. In končno smo lahko od začetka leta priča novemu boju - boju za najaktualnejšo, najažurnejšo radijsko novico. Val 202, torej drugi radijski program RTV, je v začetku januarja v svojo radijsko shemo vnesel do pet minut trajajoči blok krajših novic, ki jih predvajajo sedemkrat na dan, ob tem pa so na starem mestu ostali poročila in drugi informativni programi. S tem so vstopili v konkurenčni odnos s 24UR-radijskimi novicami POP TV, ki je v svetu davno znan koncept vsakournih radijskih novic uvedel že septembra 2000.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
18. 2. 2002 | Mladina 7
V starih časih je bil domači medijski trg tako rekoč monopoliziran, nekonkurenčen in siv. Potem pa se je začelo: boj za radijske frekvence, bitka med dnevnikoma nacionalke in POP TV, tekmovanje med dnevnimi časopisi v smislu, kdo bo imel več zastonjskih prilog, itd. In končno smo lahko od začetka leta priča novemu boju - boju za najaktualnejšo, najažurnejšo radijsko novico. Val 202, torej drugi radijski program RTV, je v začetku januarja v svojo radijsko shemo vnesel do pet minut trajajoči blok krajših novic, ki jih predvajajo sedemkrat na dan, ob tem pa so na starem mestu ostali poročila in drugi informativni programi. S tem so vstopili v konkurenčni odnos s 24UR-radijskimi novicami POP TV, ki je v svetu davno znan koncept vsakournih radijskih novic uvedel že septembra 2000.
Predstavnica za stike z javnostjo POP TV je potezo RTV označila za potrditev uspešnosti njihovih triminutnih novic, ki jih lahko dandanes slišimo na 18 lokalnih radijskih postajah: "Našo uspešnost potrjuje tudi aktualna poteza konkurence, ki je svoje kratke vsakourne novice ob iskanju novega medijsko uspešnejšega modela povsem podredila shemi 24UR-radijskih novic."
Urednica Vala 202 Darja Groznik pa je zatrdila, da novice Vala niso odgovor na konkurenco: " Ideja je obstajala več let, čakali smo na ustrezni trenutek, ko bomo lahko vsebinsko, tehnično in kadrovsko zadeli tarčo." Urednik uredništva dnevnoinformativnega programa Izidor Grošelj je tudi navedel razlike med Valom in 24UR-radijskimi novicami: "Popovci novice snemajo, zato prihaja do enournega zamika v aktualnosti. Mi pa se oglašamo v živo in lahko tako zadnji hip vnašamo spremembe. Imamo profesionalne bralce, močno dopisniško mrežo in posledično bogate tonske vložke ..." Popovci se hvalijo z možnostjo poslušanja njihovih novic po telefonu doma in v tujini ter dodajajo, da bodo poslušalcem prek svojih valov edini posredovali dogajanja z nogometnih igrišč, saj so si pridobili ekskluzivne avtorske pravice za prenos svetovnega nogometnega prvenstva na Japonskem in Južni Koreji. RTV-jevci pa s tem, da imajo na treh programih ločene, prepoznavne novice za vsak okus. Popovci se morajo boriti za reklamodajalce in jim v tem pomaga raziskava Media Poola, ki pravi, da so 24UR-novice dosegle 97-odstotno pokritost prebivalstva z radijskim signalom po Sloveniji in 13,2-odstoten delež dnevne poslušanosti. Novice na Valu 202 so del nacionalnega programa in se zato ne potegujejo za sponzorstvo. RTV-jevci zaradi "mladosti" novitete (saj je ta stara malo več kot en mesec) še nimajo raziskav, toda prvi odzivi so po njihovih trditvah izredno dobri. "Sicer smo dobili nekaj negativnih kritik starejših poslušalcev, ki so navajeni na klasično obliko podajanja informacij," pravi Grošelj.