Parkirne vojne

Bo na koncu tekla kri?

Kje naj parkirajo stanovalci?

Kje naj parkirajo stanovalci?
© Nada Žgank

Stanovalci iz 84 stanovanj v bloku na Grablovičevi 28 in 30 pred svojim blokom nimajo parkirišč niti zase niti za obiskovalce. Imajo le del pločnika vzdolž hiše, kjer stoji znak prepovedano parkiranje in ustavljanje in kjer se stanovalci kljub znaku zelo na tesno ustavljajo in parkirajo. "Pred nasprotnim blokom ni priporočljivo parkirati, saj vas čakajo prazne gume in popraskani blatniki. Drugih možnosti pa glede na bližino Kliničnega centra ni," je dejala ena od stanovalk. Sicer je bila za parkiranje pred več kot dvajsetimi leti zgrajena garaža, toda ta zadostuje le za polovico stanovalcev, ker jo Mestna občina Ljubljana (MOL) daje v najem mnogim zunanjim najemnikom, prošnje za odkup garaž pa so bile zavrnjene.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Kje naj parkirajo stanovalci?

Kje naj parkirajo stanovalci?
© Nada Žgank

Stanovalci iz 84 stanovanj v bloku na Grablovičevi 28 in 30 pred svojim blokom nimajo parkirišč niti zase niti za obiskovalce. Imajo le del pločnika vzdolž hiše, kjer stoji znak prepovedano parkiranje in ustavljanje in kjer se stanovalci kljub znaku zelo na tesno ustavljajo in parkirajo. "Pred nasprotnim blokom ni priporočljivo parkirati, saj vas čakajo prazne gume in popraskani blatniki. Drugih možnosti pa glede na bližino Kliničnega centra ni," je dejala ena od stanovalk. Sicer je bila za parkiranje pred več kot dvajsetimi leti zgrajena garaža, toda ta zadostuje le za polovico stanovalcev, ker jo Mestna občina Ljubljana (MOL) daje v najem mnogim zunanjim najemnikom, prošnje za odkup garaž pa so bile zavrnjene.

Ob tem je treba tudi povedati, da najemnina garažne prostornine stane več kot 13 tisoč sit na mesec. Ravno tako kot odklepanje lisic, ki so jih dobili pred kratkim vsi parkirani. Seveda redarska služba, ki le dosledno upošteva obstoječi znak in redno piše parkirne listke, prošenj stanovalcev ni uslišala in o vrnitvi denarja ni niti govora.

Na oddelku za gospodarske javne službe in promet MOL, kamor so stanovalci poslali prošnjo za odstranitev znaka ter legalizacijo parkirnih mest (kajti promet in premikanje pešcev potekata nemoteno ne glede na delno zaseden pločnik), so jim odločno rekli ne z obrazložitvijo, da naj si poiščejo rešitev v okviru funkcionalnega prostora in sami uredijo parkirišče. Kje naj bi bil ta funkcionalni prostor, kam naj dajo svoje avtomobile stanovalci, preden bo zgrajeno morebitno parkirišče, pa niti besedice. Medtem ko so ogorčeni stanovalci zbrali več sto podpisov v znak protesta, nam je Franc Možina z oddelka za gospodarske javne službe in promet MOL zatrdil, da "začasen umik znaka ni in ne more biti rešitev". Ob opozorilu, da nas ne zanima, kaj "ni rešitev", ampak kaj "je rešitev", smo dobili še dodatno pripombo, da bodo ustrezni organi natančno preučili prometno signalizacijo v tem predelu.

Na omenjenem območju naj bi stanovalci drugih blokov na črno postavili znake, ki jim zagotavljajo ekskluzivni parkirni prostor - odstranitev teh pa naj bi bila po mnenju Možine rešitev. Nato se je iz vrst podpisancev slišalo: "Če bodo naredili to, bo tekla kri. Drugi nimajo nič manj težav s parkiranjem kot mi."