Preproste legende

Namesto v Planico pred računalnik

Planica, Planica...

Planica, Planica...

Programiranje računalniških iger vse bolj postaja čisto prava industrija. Veliki založniki, kot so Electronic Arts, Activision, Ubi Soft, Codemasters in podobni, v posamezne obetavne igre vlagajo že na milijone dolarjev. Podobnosti s kalifornijsko tovarno sanj je vedno več, kar niti ne zbuja začudenja, saj so založniki računalniških iger že lani zaslužili več kot filmarji. V takšnih okoliščinah je na prvi pogled nemogoče, da bi one-man-band programerska hiša lansirala globalni hit. V razvoj je ponavadi vključen cel bataljon strokovnjakov, od ilustratorjev, programerjev umetne pameti in fizikalnih modelov, modelirjev, producentov, programerjev kode, tonskih mojstrov, glasbenikov, preizkuševalcev in tržnikov. Vse je treba nahraniti in še pridelati dobiček. Tu so še delničarji in šefi korporacij, za katere so računalniške igre le eden od milijonov proizvodov, s katerimi je mogoče zaslužiti.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Planica, Planica...

Planica, Planica...

Programiranje računalniških iger vse bolj postaja čisto prava industrija. Veliki založniki, kot so Electronic Arts, Activision, Ubi Soft, Codemasters in podobni, v posamezne obetavne igre vlagajo že na milijone dolarjev. Podobnosti s kalifornijsko tovarno sanj je vedno več, kar niti ne zbuja začudenja, saj so založniki računalniških iger že lani zaslužili več kot filmarji. V takšnih okoliščinah je na prvi pogled nemogoče, da bi one-man-band programerska hiša lansirala globalni hit. V razvoj je ponavadi vključen cel bataljon strokovnjakov, od ilustratorjev, programerjev umetne pameti in fizikalnih modelov, modelirjev, producentov, programerjev kode, tonskih mojstrov, glasbenikov, preizkuševalcev in tržnikov. Vse je treba nahraniti in še pridelati dobiček. Tu so še delničarji in šefi korporacij, za katere so računalniške igre le eden od milijonov proizvodov, s katerimi je mogoče zaslužiti.

Producenti so zato pod vedno večjim pritiskom, saj igra, v katero so vložili tri milijone dolarjev, preprosto ne sme propasti na tržišču. Zaradi tega je vedno več visoko spoliranih in vrhunsko sproduciranih iger, ki pa ne nudijo veliko zabave, saj si redkokateri studio drzne delati na igri, ki bi mogoče bila slabše sprejeta zaradi svoje drugačnosti.

Če bi se neodvisni založniki držali pravil, ki so jih postavile zgoraj naštete korporacije, ne bi izdali niti ene igre. Zato se raje osredotočijo na igralnost, tehnična izvedba pa je ponavadi bolj v drugem planu.

Trenutno se po Sloveniji rolata dve igri, ki se po tehnološki plati ne moreta kosati niti s tri ali več let starimi "mainstream" igrami, pa sta si vseeno priborili mesto med legendami. Obe sta se kot pijanec plota držali zlatega pravila, ki velja še iz časov globalne uspešnice Tetrisa - keep it simple, keep it fun.

Deluxe Ski Jump prihaja iz Finske. Njegov avtor Jussi Koskela je sprogramiral odličen fizikalni model, z grafiko pa se ni kaj pretirano trudil. Nihče od fanov tega ni niti opazil, saj so smučarski skoki tako zabavni, da se jih smučarski skakalec nikoli ne naveliča. Cena tega bisera je 7 EUR, tako da je dostopen skoraj vsakemu. Svetovni rekord pa je trenutno več kot 280 metrov.

Bridge Builder in njegov naslednik Pontifex imata podobno kot DSJ precej realističen fizikalni model in enostavno, vendar učinkovito idejo - čez reko je treba "sezidati" most, čezenj pa mora še (uspešno) prepeljati vlak. Most je sestavljen iz posameznih elementov (vsak ima svojo ceno), budget za posamezni most pa je omejen. Alex Austin je Bridge Builder postavil na strežnik v brezplačno uporabo. Ko so morali stran zaradi izrednega navala zapreti, se je odločil izdelati nadaljevanje. Rodil se je Pontifex, ki je na voljo za 20 dolarjev, vendar je vreden vsakega centa. V svetu, kjer igre zasedajo tudi po 2 in več GB prostora na disku, so te tri pravi palčki - vsako je namreč brez težav mogoče posneti na disketo ...

povezava

povezava