Zavedni dresi

Himna z napako

Himna z napakami na specifikaciji

Himna z napakami na specifikaciji
© Marko Jamnik

Slovenske reprezentance, posebej tiste v moštvenih športih, so z uvrstitvami med svetovno elito postale zanimive tudi za proizvajalce športne opreme. Dokler smo bili priča povprečnemu životarjenju, so morale malodane moledovati, da jim je kakšen proizvajalec poklonil drese, ki se razen reprezentančnega grba niso nič razlikovali od četrtoligaških klubov. Ne nazadnje so slovenski nogometaši še v kvalifikacijah za SP 2002 nosili anonimne drese, ki so jih šivali v neki gorenjski šivalnici.

Resnici na ljubo je šlo tudi malo za taktično potezo, saj so vodilni na NZS tvegali, da se bo Slovenija uvrstila na SP in potem pokasirala lep denar od sponzorjev. Z uspehi smo dobili tudi nacionalno obarvane drese, s kakršnimi so se že lep čas šopirili sosednji Hrvati. Vse v znamenju šahovnice, pa čeprav so njihovi športniki potem še najbolj spominjali na kakšne džokeje.

Prvi, ki so dobili unikatne drese, so bili hokejisti. Namesto grba so si na prsi nabili najbolj krvoločno mačko, ki lovi plen po slovenski grudi. Majhen, a zajeban, kot pravijo, naj bi predstavljal naše hokejiste na SP A skupine v boju proti gigantom Rusom. Za podobno potezo so se odločili v nogometni zvezi. Z nemškim Uhlsportom so se dogovorili, da jim izdela drese s Triglavom na prsih.

Arihovi marketingarji so izračunali, da je "edini pragmatični simbol, ki je obenem zapisan v Ustavi RS - Triglav ". Uhlsport pa je v nacionalno obarvanem zanosu poskrbel za malo presenečenje. Ali pa so bili nad izdelkom presenečeni pri NZS in se izgovarjajo, da tega oni niso naročili. Listek na notranji strani majic in hlačk, kjer je oznaka velikosti, je opremljen z izvlečkom slovenske himne v malo bolj germansko zapisani verziji. Na NZS tiskovni predstavnik Rok Šinkovec o tem ni imel pojma, medtem ko nam je Uroš Stanič povedal, da kot ve, je bila to bolj prostovoljna poteza nemškega proizvajalca, saj ne ve, da bi kdo od naših naročil kaj takšnega. Morebiti pa je to del marketinškega izračuna ...