Mestni kaos

Koliko denarja bo s kaznimi zaslužila Ljubljana

Mestna blagajna pa se polni

Mestna blagajna pa se polni
© Nada Žgank

Ljubljana si bo svoje viktorijansko obdobje najbolj zapomnila po precej nadležnem Odloku o cestnoprometni ureditvi. Redarji so se kot virus razlezli tudi po stanovanjskih četrtih, ki nikakor nimajo dovolj parkirnih mest. Invazija na stanovanjska naselja je bila pospremljena z govoricami, da gre zgolj za polnjenje mestnega mošnjička. Posledično to pomeni velike stroške za mesto, saj potemtakem redarji prinašajo izgubo. Koliko denarja prinesejo mestu kazni in koliko stanejo redarji? MOL je imel konec februarja zaposlenih 30 redark in redarjev. Skupni stroški iz naslova plač so leta 2001 znašali 117,348.777,60 SIT (odlok je začel veljati 9. 7. 2001).

Parkirišča, kjer je parkiranje časovno omejeno, so v letu 2001 prinesla dohodek 65,948.587 SIT, stroški teh so znašali 34,070.051 SIT. Zato pa so dohodki iz proračunske postavke "denarne kazni" toliko višji. Za leto 2001 se ocenjuje, da bi se lahko nateklo 273,609.00 SIT, za leto 2002 pa že 282,027.250 SIT. MOL sicer pravi, da so akcije v spalnih naseljih zgolj občasne. Samostojne ali v sodelovanju s policijo. Glavni cilji so severni in južni univerzitetni center, okolica UKC, območje Rožne doline, Zupančičeve jame, Štepanjskega naselja ... Za leto 2001 ni podrobnih podatkov (pomanjkljiva računalniška baza), kje so redarji delili listke.

Podelili so 109.085 obvestil o prekršku, z lisicami priklenili 4824 vozil, 1477 pa so jih odpeljali s pajkom. Letošnje razmerje je nekoliko jasnejše. V stanovanjskih naseljih je bila izrečena četrtina vseh kazni. Prostorski plani, tudi pri novih naseljih, so bili glede načrtovanja parkirnih mest povsem zgrešeni.

Franc Možina z oddelka za gospodarske javne službe in promet vidi rešitev: "Javne prometne površine morajo zagotavljati varen promet vsem udeležencem in ne zgolj povečevanju števila parkirnih mest. Edina možna rešitev je pridobitev lastnih parkirnih mest ali garaž. V nasprotnem primeru pa plačevanje uporabe javne parkirne površine glede dejanske uporabe, v določenem tarifnem razredu." Cene m2 garaž so skoraj na stanovanjski ravni. Na drugi strani pa se tudi država ne zgleduje po nekaterih naših sosedah, kjer praktično ne moreš registrirati vozila, če nimaš ustreznega parkirnega mesta.