21. 5. 2002 | Mladina 20
Boj s pešci
Policisti zdaj s kolesi nad pešce
Prekršek na območju za pešce
© Samo Kuščer
13. maja sta marljiva policista sredi dneva ujela storilca hudega prometnega prekrška: pešec je šel pri rdeči luči čez prehod za pešce, ki povezuje območje za pešce na dveh krakih Trubarjeve ulice - torej se je bolj ali manj gibal po območju za pešce, ki ga preseka cesta. Ko pa je stopil na tistih nekaj metrov, ki je namenjen avtomobilom, sta ga že čakala pridna policista in ga popisala.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
21. 5. 2002 | Mladina 20
Prekršek na območju za pešce
© Samo Kuščer
13. maja sta marljiva policista sredi dneva ujela storilca hudega prometnega prekrška: pešec je šel pri rdeči luči čez prehod za pešce, ki povezuje območje za pešce na dveh krakih Trubarjeve ulice - torej se je bolj ali manj gibal po območju za pešce, ki ga preseka cesta. Ko pa je stopil na tistih nekaj metrov, ki je namenjen avtomobilom, sta ga že čakala pridna policista in ga popisala.
Ko bi se policija tako zagreto lotevala tudi motoriziranih udeležencev, ki se mirno vozijo po območjih za pešce, bi imela veliko več dela, vendar ni videti, da bi bilo uveljavljanje teh "con za pešce" kakršnakoli prednostna naloga ljubljanske policijske divizije.
Območja za pešce, ki so se pojavila v Ljubljani po sprejetju novega odloka o cestnoprometni ureditvi (začel je veljati natančno pred letom dni, 20. maja 2001), naj bi bila - kakor pove že ime - prvenstveno namenjena pešcem. V Ljubljani je resnica precej daleč od tega. Najbolj centralno območje za pešce na Cankarjevi je dejansko brezplačno parkirišče za avtomobile, ki ga redarji obiščejo le poredko. Čopova, Nazorjeva in Trubarjeva so priljubljene zaradi številnih lokalov, seveda pa v lokal ni mogoče priti brez avta. Zato se tudi po teh območjih za pešce ves čas prevažajo avtomobili, parkirajo pred vrati v lokal in ovirajo pešce. Mestna uprava je ob uvedbi območij za pešce obljubila potopne količke, ki bi preprečevali vdor avtomobilov na te površine. Izkazalo pa se je - kakor že prevečkrat - da sedanja mestna uprava preprosto ni kos ciljem, ki si jih zastavlja sama, in za količke še po enem letu ni jasno, kdaj bodo postavljeni, če sploh bodo.
Kako resno jemlje varovanje območij za pešce policija, pa lahko razberemo tudi iz primera, ko je občanu, medtem ko je stal na območju za pešce prav pri zgoraj omenjenem prehodu za pešce in čakal na zeleno luč, čez nogo zapeljal avtomobilist, ki je zavil z Resljeve na levo čez polno črto v Trubarjevo. Čez nogo mu je zapeljal zato, ker se pešec na ukaz ni takoj umaknil. Pešec, ki sicer ni bil poškodovan, temveč le pretresen, je dogodek pisno prijavil policijski postaji Center, in čez čas dobil tipičen uradniški odgovor: ker ni bil telesno poškodovan, "policisti nimajo zakonske podlage za ukrepanje zoper naznanjenega voznika osebnega avtomobila".
Kje sta bila tedaj zagreta mlada policista na kolesih, se lahko le sprašujemo.