Kako zmagati na volitvah

Knjižni prvenec Bože Grešovnik

Boža Grešovnik

Boža Grešovnik
© Denis Sarkić

Nekdanja slavna finančnica SLS Boža Grešovnik se je umaknila iz političnih voda, toda brez politike očitno ne more. Tokrat se je odločila, da svoje bogate izkušnje razkrije tudi širši javnosti. Ker je spet volilno leto, na vrsti pa so lokalne volitve, tam pa ponavadi nastopajo lokalnega liderstva željni kandidati. Ti pa so, kar se politike tiče, precej zeleni in jih njihovi zvijač polni starejši kolegi dobesedno povozijo. Božin priročnik je namenjen prav neizkušenim in kaj lahko postane knjižna uspešnica v poletno-jesenski sezoni. Grešovnikova pravi, da je knjiga izšla v 10.000 izvodih in da je za prednaročila veljalo veliko zanimanje. Material v knjigi je iz zbran iz njenih osebnih zapiskov, ko je kar štirikrat vodila bolj ali manj uspešne volilne kampanje SLS, hkrati pa se je izobraževala pri nekaterih avstrijskih in ameriških strokovnjakih kot recimo pri Molly Gaylard, ženi Josepha Gaylarda, enega vodilnih strokovnjakov za volilne kampanje republikancev.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Boža Grešovnik

Boža Grešovnik
© Denis Sarkić

Nekdanja slavna finančnica SLS Boža Grešovnik se je umaknila iz političnih voda, toda brez politike očitno ne more. Tokrat se je odločila, da svoje bogate izkušnje razkrije tudi širši javnosti. Ker je spet volilno leto, na vrsti pa so lokalne volitve, tam pa ponavadi nastopajo lokalnega liderstva željni kandidati. Ti pa so, kar se politike tiče, precej zeleni in jih njihovi zvijač polni starejši kolegi dobesedno povozijo. Božin priročnik je namenjen prav neizkušenim in kaj lahko postane knjižna uspešnica v poletno-jesenski sezoni. Grešovnikova pravi, da je knjiga izšla v 10.000 izvodih in da je za prednaročila veljalo veliko zanimanje. Material v knjigi je iz zbran iz njenih osebnih zapiskov, ko je kar štirikrat vodila bolj ali manj uspešne volilne kampanje SLS, hkrati pa se je izobraževala pri nekaterih avstrijskih in ameriških strokovnjakih kot recimo pri Molly Gaylard, ženi Josepha Gaylarda, enega vodilnih strokovnjakov za volilne kampanje republikancev.

Kaj svetuje Grešovnikova? Svoje nasvete je strnila v 6 sklopov, kot so pomen osnovnih resnic, sporočilo, mediji, vodenje, denar in pravi trenutek. In kakšen naj bi bil pravi kandidat? Imeti mora debelo kožo, hitre reflekse, vizijo, ki pritegne, oster sluh, hitre noge, močan hrbet, trden stisk roke in dobro srce. Zraven pa seveda še močan ego. Volilni kandidati so opozorjeni, da je v vsaki kampanji prisoten Murphyjev zakon - če gre lahko kaj narobe, bo tudi šlo narobe. Recimo če bo zborovanje na prostem, bo zagotovo deževalo in ne bodo delali mikrofoni. Mediji tudi niso tak velik bav bav, kot si predstavljajo kandidati. Novinarji so do neke mere pristranski, ker so naklonjeni novicam, ki so vroče. "Še vedno si mnogi novi politiki napačno predstavljajo, da so vsi novinarji stare baže in zato predvidljivo sovražni in nepošteni. Seveda jih je bila večina res takšnih. Verjetno je ohrabrujoče dodati, da predvsem mlajši novinarji niso tako predvidljivo privrženi starim politikom kot mnogi, ki so rojeni po letu 1930," je zapisano v priročniku. Kaj pa denar? Grešovnikova se je za časa svoje SLS kariere izkazala kot spretna mešetarka. Kandidat bi moral posvečati kar 50 odstotkov svojega časa za nabiranje denarja. "Finančni vodja, vodja kampanje, kandidat ali pa vsi skupaj v raznih kombinacijah prej ali slej morajo spoznati, da je treba razne izgovore, načrtovanje in izmišljene izgovore potrebno odriniti na stran in prositi ljudi za denar."

V priročniku so tudi nasveti, kakšen mora biti videz kandidatov. Moškim morajo biti recimo prav obleke modre ali sive barve, kravate ne smejo imeti nenavadnih vzorcev, prepovedani so manšetni gumbi, priporočljive bele srajce. Ženskim kandidatkam pa recimo priporoča dolge ali kratke ogrlice (stil Barbare Bush), srednje velike uhane, rute ali broške, medtem ko so prepovedani kostimi, podobni moškim oblekam, bluze na v izrez, bingljajoči uhani ...

Da pa ne bi bilo vse tako resno, je v knjigi tudi poglavje Aforizmi o zmagi, eden je takle: "Zmaga je čudna reč. Razumeš je šele, ko je že preč." drugi pa "Zmaga je v roki, ne v prstu." Poučno, ni kaj. Za 4300 SIT.