Tihi predori

Avtocestni križ brez radia in GPS

V ljubljanskem tunelu

V ljubljanskem tunelu
© Denis Sarkić

Nekateri potujemo s staro kripo, drugi s povsem novim ponosom, večina pač v družbi radia. Prijetno s koristnim - informacije o radarjih, razmerah na cestah in podobno.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

V ljubljanskem tunelu

V ljubljanskem tunelu
© Denis Sarkić

Nekateri potujemo s staro kripo, drugi s povsem novim ponosom, večina pač v družbi radia. Prijetno s koristnim - informacije o radarjih, razmerah na cestah in podobno.

Pločevina se trese od "štance" ali od rock'n'rolla, včasih celo od narodnozabavne glasbe. Nekateri med vožnjo v miru poslušajo debate in polemike ter pomembne verske vsebine. Vsi pa imamo težave, ko zapeljemo v predor, zajame nas tišina ali preseneti šumenje. Sprejemniki pri nas pod zemljo ne delujejo.

Pri Darsu, kjer upravljajo največ predorov na Slovenskem, pravijo: "Omogočamo slišnost nacionalnega radia s prometnimi obvestili v vseh predorih, daljših od 500 metrov." Za boljše razumevanje pa je potrebna razlaga - predori, daljši od 500 metrov, so med enaindvajsetimi avtocestnimi le štirje! In v njih je mogoče slišati samo Val 202! Neverjetno in neprijetno.

Zanimiv je predor pod Ljubljanski gradom, kjer lahko poleg nacionalnega radia slišimo tri druge radijske postaje - Radio Glas Ljubljane, Radio Salomon in Radio Veseljak. Slišijo pa se zato, ker so pred leti RGL-ovci na svojo pobudo postavili v predoru anteno, na katero sta se sedaj priklopili še omenjeni sestrski postaji. Postopek je takle, najprej mora radijska postaja zaprositi lastnika predora za dovoljenje za poseg, in ko ga dobi, mora počakati na trenutek, ko se predor zapre zaradi obnove ali nesreče. Le takrat lahko v njem postavijo anteno ali - to je sedaj pogosteje - "povlečejo kabel", seveda na svoje stroške. Tehnični strokovnjaki RGL-a pravijo, da "je najlažji način zagotavljanja slišnosti v predorih inštalacija kabla že med gradnjo predora". Vendar ne pomnijo, da bi oderuški Dars kdaj kako postajo povabil k sodelovanju ob gradnji, in dodajajo, da njih, recimo, niso povabili še nikoli.

Na vprašanje o satelitski navigaciji (GPS) v Sloveniji pa pri Darsu odgovarjajo, da niso pravi naslov za dajanje mnenja. Na spodobno uporabo GPS tudi na slovenskih cestah bo treba še počakati. Neavtorizirano strokovno mnenje je, da GPS (vsaj prvih nekaj let po rojstvu) v predorih ne more delovati preveč dobro, motnje pa mu utegnejo povzročiti že visoke stavbe in drevesa ter nevihtno vreme. Zanimivo je, da sosednje države, ki za ceste pobirajo podobne ali pa tudi nižje zneske, podobne storitve brez izogibanja seveda ponujajo.