27. 8. 2002 | Mladina 34
Klagenfurt ist da!
Novi turistični cilji
© Denis Sarkić
Letalski promet ni več kot je bil. Ja, fraza. Ampak resnično - če imate srečo, da živite v bližini letališča, kamor pristajajo letala Ryanaira, ste definitivno na konju. Na ptici. Poceni. Nekateri zagrizeni potovalni minimalisti, so za poceni karto celo pripravljeni preleteti recimo pol Evrope, preden se obrnejo v pravo smer svojega cilja. Denimo da gredo na jug, pa najprej iz Trsta odletijo v London. Poceni, poceni, poceni.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
27. 8. 2002 | Mladina 34
© Denis Sarkić
Letalski promet ni več kot je bil. Ja, fraza. Ampak resnično - če imate srečo, da živite v bližini letališča, kamor pristajajo letala Ryanaira, ste definitivno na konju. Na ptici. Poceni. Nekateri zagrizeni potovalni minimalisti, so za poceni karto celo pripravljeni preleteti recimo pol Evrope, preden se obrnejo v pravo smer svojega cilja. Denimo da gredo na jug, pa najprej iz Trsta odletijo v London. Poceni, poceni, poceni.
Najprej smo se samo čudili, kako lahko letijo tako poceni in se nam je to zdel neverjeten fenomen. Sedaj po nekaj letih pa lahko zasledimo že širše posledice poceni letalski družb. Tako rekoč sociološke razsežnosti. Pazite sedaj, nasmejali se boste. V eni zadnjih številk revije Time so poleg obsežnega raziskovalnega teksta o tem, da je Amerika tako ali tako vedela za napad 11-9, objavili tudi tekst o novih turističnih destinacijah, ki nastajajo kot posledica Ryanairovih linij. Recimo španski Jerez, ki če ne po drugem ga poznamo po nekih dirkaških tekmah.Ali švedski Malmo, ki ga Ryanair uporablja za bazo kot najbližje letališče Kobenhagnu, turisti pa za vikendaški odmor ali popoldansko kavo ob morju. Ampak med najnovejšimi turističnimi destinacijami je opisan tudi Celovec. Ja, Klagenfurt, eks šoping mega Gorenjskega predela Slovenije. Ja, Klagenfurt, kamor sedaj ne greste več, razen. Če zamudite avion na Brnikih in morate na njihovo letališče, da nadoknadite zamujeno zvezo z Dunajem. Ja, Klagenfurt, od koder so še poročila o dvojezičnih zdrahah dolgočasna, edina zabava pa je, da na ulici srečate kakšno gospo v lepi holzarski opravi in kakšnega gospoda v irharcah. Odkar od 27.junija tja leti Ryanair, pa si Celovec kot vikend destinacijo izbira vse več turistov. Pa ne samo to - čez poletje so hodili celo na daljše počitnice. Ja, Celovec je postal bolj popularen od St. Tropeza, samo zato ker ima poceni letališče in karto do Londona za 16 eurov. Menda ima zaradi tega njihova spletna stran letos poleti toliko obiskov kot jih je imela lani celo leto. In opisujejo ga kot "čudovito renesančno mesto, s slovanskih pridihom, obroženim z Alpami in čudovitimi jezeri." Hudiča, mi pa smo videli le Aldija, Kiko in Spara, v najboljšem primeru Minimundus, če smo ravno morali razveseliti otroke.
Sedaj pa pomislimo - če je vse to res in je lahko celo Celovec turistično zanimiva destinacija, zakaj ne bi Ryanairu ali kateri drugi poceni letalski floti ponudili kakšnega od naših ubogih letališč. Portorož je nemara res premajhen, toda Maribor...Si predstavljate ponudbo leta London-Maribor = 10 eurov. Mislim, za ta denar se celo Ljubljančan pripelje čez Trojane, da o Zagrebčanih sploh ne govorimo. Tako bi rešili dve muhi: letališče, s katerim v tako majhni državi niti ne vemo, kaj bi počeli in mesto, ki ima svoje lepote, pa kup denarnih problemov. Da o Framu, Hočah in Rušah kot zanimivih krajih za turiste sploh ne govorimo.
Idejo sem pripravljena deliti z podjetniki. Oziroma jo jim kar podarim - v zameno za doživljensko vozivnico na relaciji Maribor - svet, za vsa nizkoproračunska letalska podjetja. Da bom lahko odkrivala evropske Celovce.