Originalna kakovost

Blagovna znamka, ki je boljša od originala

Carlberg ali classberg

Carlberg ali classberg

Nekako se ne spomnim več natančno, kdaj je pri nas potekala pivovarska bitka za blagovno znamko. Pa ne mislim vojne Union-Laško, temveč križarskega pohoda Zlatoroga na malo pivovarno, ki si je za emblem svojega piva tudi izbrala rogato žival. Vsem je bilo jasno, da se to ne spodobi, ker lahko zavaja potrošnike. In navadili smo se že, da ni v civiliziranem svetu nič podobno originalu. Še huje - vsak nov original se mora čim bolj razlikovati od drugih originalov, če želi pridobiti svojo prepoznavnost, imidž, kupce. Drugačnost je nujna, individualnost in enkratnost sta pač osnovni vodili zahodne civilizacije. Za uresničitev vsega tega so potrebni kreativci, da si vedno znova izmišljajo nove in nove podobe, loge, celostne kampanje, enkratne slogane, ki bodo prešli v kolektivno človeško-potrošniško podzavest (če je tam še kaj prostora med vedno kokakola in nokio za ljudi) ... vse to samo zato, da potrošniki v samopostrežni džungli že od daleč po značilni barvi lahko prepoznajo svojo najljubšo vrsto jogurta in ta jih nezadržno povleče ter smukne v košarico.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Carlberg ali classberg

Carlberg ali classberg

Nekako se ne spomnim več natančno, kdaj je pri nas potekala pivovarska bitka za blagovno znamko. Pa ne mislim vojne Union-Laško, temveč križarskega pohoda Zlatoroga na malo pivovarno, ki si je za emblem svojega piva tudi izbrala rogato žival. Vsem je bilo jasno, da se to ne spodobi, ker lahko zavaja potrošnike. In navadili smo se že, da ni v civiliziranem svetu nič podobno originalu. Še huje - vsak nov original se mora čim bolj razlikovati od drugih originalov, če želi pridobiti svojo prepoznavnost, imidž, kupce. Drugačnost je nujna, individualnost in enkratnost sta pač osnovni vodili zahodne civilizacije. Za uresničitev vsega tega so potrebni kreativci, da si vedno znova izmišljajo nove in nove podobe, loge, celostne kampanje, enkratne slogane, ki bodo prešli v kolektivno človeško-potrošniško podzavest (če je tam še kaj prostora med vedno kokakola in nokio za ljudi) ... vse to samo zato, da potrošniki v samopostrežni džungli že od daleč po značilni barvi lahko prepoznajo svojo najljubšo vrsto jogurta in ta jih nezadržno povleče ter smukne v košarico.

Skratka, v sodobnem svetu so vse oblike kopij nezaželene. Ko na ulici revnega mesta vidite mulčka v majici z napisom Versace, se večina ob tem le nasmehne. Fejk zbuja le posmeh. Nemara zato, ker izraža željo po drugačnem življenju, po iluziji, po nikoli uresničeni želji, ene velike sanje. V nekaterih deželah se pač ne sramujejo hrepenenja po drugem svetu. Zato tam cvetijo fejki.

Nam najbližji trg kopij je Turčija. Dežela, ki hoče v Evropo, saj vendar v njej vsi nosijo obleke evropskih znamk visoke mode. Vrhunski dosežek fejkov pa je nedvomno pivo Classberg. Zamenjava črke je zelo pomembna - ker sedaj je to nova blagovna znamka, sicer bi bila nelegalna kopija. Classberg je narejen na Cipru in ima vse lastnosti Carlsberga. Ista barva, enaka steklenica, enaki kozarci, enak logo, napis "originalna Classberg kakovost" in "made under the supervision of Classberg" ... celo na isti polici v trgovini ponavadi stoji. Pa se Carlsberg sekira? Ne, ker ima Classberg tako majhen tržni delež kot pri nas Celjski grof. Verjetno svojo imitacijo razumejo kot kompliment, tako kot Helena Salome, a ne? Ker res - lahko bi se odločili za kopiranje katere koli vrste piva, pa so se ravno za dansko. In zakaj bi se res sekirali, če pa na policah turških trgovin najdete tudi čokolade Metro, ki so popolne kopije Marsa in jih izdeluje turški živilski imperij Ulker. Ob cestah pa kraljuje Burger City, ki je, ne boste verjeli, v popolni podobi Burger Kinga.

Mimogrede, pivo Classberg je popolnoma užitno, morda malo bolj sladko kot original, sicer pa primerno ohlajeno zelo pitno.