10. 9. 2002 | Mladina 36
Vikin spomenik
Namesto vzpenjače bi lahko prebivalci prestolnice za svoj denar dobili kaj veliko bolj koristnega
© Tomo Lavrič
Če boste kdaj v prihodnosti naleteli na vprašanje, katero je najljubše prevozno sredstvo Vike Potočnik, je odgovor vzpenjača. Ne vemo, na katerem hribu je vzplamtela ta medsebojna ljubezen, vemo le, da je Viki ta način prevoza zelo pri srcu. Že ob svoji kandidaturi je omenjala, kako bo super, ko bo vzpenjača vozila na Ljubljanski grad in se gospem ne bo treba več spotikati v visokih petah pri hoji, avtomobile pa bodo lahko pustili v novozgrajenih parkirnih hišah.v neposrednih bližinah.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
10. 9. 2002 | Mladina 36
© Tomo Lavrič
Če boste kdaj v prihodnosti naleteli na vprašanje, katero je najljubše prevozno sredstvo Vike Potočnik, je odgovor vzpenjača. Ne vemo, na katerem hribu je vzplamtela ta medsebojna ljubezen, vemo le, da je Viki ta način prevoza zelo pri srcu. Že ob svoji kandidaturi je omenjala, kako bo super, ko bo vzpenjača vozila na Ljubljanski grad in se gospem ne bo treba več spotikati v visokih petah pri hoji, avtomobile pa bodo lahko pustili v novozgrajenih parkirnih hišah.v neposrednih bližinah.
Vzpenjača bo. Prva arheološka izkopavanja so stekla, izvajalec pa bo morebiti izbran šele po tretjem razpisu. Nič ne de, mestni oligarhi se hvalijo, da je za žičnico pripravljenih 670 milijonov tolarjev, kar je malo manj kot 3 milijone evrov. Za nekaj, kar bo sposobno prepeljati 500 ljudi v eni uri na grajski hrib, ki je bolj turistična atrakcija kot pa rekreacijska površina za prebivalce glavnega mesta.
Vsak župan hoče imeti svoj spomenik. Nekdanji Jože Strgar si je zamislil most (stal naj bi okoli milijardo tolarjev), od katerega je ostal le temeljni kamen z napisom župana, ki ga je postavil, sedaj pa služi le še kot priložnostni wc. Vika je svojim podanikom obljubila štadion, na skrivaj pa je sanjala o svoji vzpenjači. O njej so sicer razmišljali že v času županovanja Dimitrija Rupla, vendar tako, da bi podelili koncesijo morebitnim interesentom za prevažanje potnikov do gradu in nazaj. Ljubljančane so v preteklosti pred Strgarjevim mostom rešile lokalne volitve, tokrat najbrž ne bodo imeli te sreče. Vika je najresnejša kandidatka za županjo in bo še naprej trmoglavila z vzpenjačo, namesto da bi denar namenila v za meščane bolj koristne investicije. Recimo za gradnjo kolesarskih stez. Biro City studio je že leta 1998 naredil projekt kolesarskih stez po Ljubljani v dolžini 380 kilometrov (tedaj jih je bilo zgrajenih 80 kilometrov). Celotna ureditev, vključeni niso veliki gradbeni projekti, bi stala okoli 2 milijona dolarjev, kar je približno enak znesek v evrih, torej trikrat manj kot vzpenjača. Kaj pa podhodi pod najbolj prometnimi cestami? Ljubljana bi po mnenju poznavalcev dobila kar šest cestnih podhodov. Kaj pa obnova stadiona za Bežigradom: novi sedeži in streha bi stali okoli 2,5 milijona evrov.