Z nalepko proti reklamam

Polnjenje nabiralnikov z reklamami po novem le na lastno željo

Marsikoga popade bes, ko mora vsak dan iz svojega nabiralnika pobirati papirnato reklamno kramo raznih trgovskih hiš, plesnih in jezikovnih šol ter lokalnih mešetarjev, ki ponujajo svoje storitve. In kaj lahko povprečen občan, ki ne želi prejemati oglasov v svoj nabiralnik, razen tega da jih zmeče v kontejner, stori, da bodo v nabiralniku počivale zgolj redne položnice ter vse bolj redke razglednice?

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marsikoga popade bes, ko mora vsak dan iz svojega nabiralnika pobirati papirnato reklamno kramo raznih trgovskih hiš, plesnih in jezikovnih šol ter lokalnih mešetarjev, ki ponujajo svoje storitve. In kaj lahko povprečen občan, ki ne želi prejemati oglasov v svoj nabiralnik, razen tega da jih zmeče v kontejner, stori, da bodo v nabiralniku počivale zgolj redne položnice ter vse bolj redke razglednice?

Na Uradu za varstvo potrošnikov so nam zaupali, da občasno prejemajo klice, v katerih se potrošniki pritožujejo nad tovrstnim reklamiranjem, vendar jih ponavadi preusmerjajo na nevladne potrošniške organizacije. Pošta Slovenije, ki je največji distributer reklamnega materiala, je že pred leti zaradi negodovanja nekaterih naslovnikov strankam ponudila poseben obrazec, s katerim lahko gospodinjstva zahtevajo, da se nenaslovljene tiskovine ne vlagajo v nabiralnike.

Doslej je Pošta Slovenije prejela 1845 takšnih naročil, kar po njihovih podatkih predstavlja le 0,3 odstotka vseh gospodinjstev v Sloveniji. Res pa je, da pošta na ta račun tudi nekaj zasluži in te oblike odpora proti metanju reklam v nabiralnike ne propagira posebej. Rešitev za razjarjene je torej novi zakon o poštnih storitvah, ki je začel veljati maja letos in predvideva, da uporabniki poštnih storitev lahko prepovejo vročitev nenaslovljenih reklamnih sporočil v svoj nabiralnik, če nanj nalepijo nalepko, ki jo izdaja novo ustanovljena Agencija za telekomunikacije, radiodifuzijo in pošto Republike Slovenije. Na agenciji so nam zaupali, da morajo, preden bodo te nalepke dejansko priromale do gospodinjstev, počakati še nekaj časa, prej morajo sprejeti še nekaj podzakonskih predpisov, vendar najpozneje do maja prihodnje leto.

Po novem bo torej vsaka pravna ali fizična oseba, ki opravlja poštno storitev, morala poskrbeti, da njihovi uslužbenci ne bodo polnili nabiralnikov, opremljenih s to nalepko, nadzor nad izvajanjem pa bodo opravljali inšpektorji, pristojni za pošto. Kdor bo vložil nenaslovljene reklame v nabiralnike, bo po novem storil prekršek in ga bo doletela denarna kazen.

Ta odločba pa ne bo veljala za tiste, ki nimajo dovoljenj za opravljanje poštnih storitev in katerih kurirji bodo kljub nalepkam polnili nabiralnike. Te bo po novem preganjal tržni inšpektor.