Vanja Pirc

 |  Mladina 41

Tatovi naslovov

Agencija Metro nepremičnine deli sumljive podatke

Študent Boštjan Bugarič je tik pred začetkom študijskega leta sklenil, da si skupaj s prijateljem, ki je prav tako študent, poišče prenočišče, ki si ga bosta lahko privoščila njuna borna žepa. Kupil je oglasnik, fanta sta ga prebrskala in navdušeno prebrala mamljivo ponudbo: stanovanje v Centru Ljubljane, ugodno, ponuja agencija Metro nepremičnine, d. o. o., podjetje za posredništvo v prometu z nepremičninami. Zato sta šla na agencijo, plačala pristojbino v višini 13.800 tolarjev in Boštjanov prijatelj je podpisal pogodbo. Predstavnik agencije je na list pritisnil žig, pogodbe pa ni podpisal, čeprav na pogodbi piše, da začne veljati potem, ko jo podpišeta obe stranki. A v tistem trenutku se fanta nista obremenjevala s tem.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vanja Pirc

 |  Mladina 41

Študent Boštjan Bugarič je tik pred začetkom študijskega leta sklenil, da si skupaj s prijateljem, ki je prav tako študent, poišče prenočišče, ki si ga bosta lahko privoščila njuna borna žepa. Kupil je oglasnik, fanta sta ga prebrskala in navdušeno prebrala mamljivo ponudbo: stanovanje v Centru Ljubljane, ugodno, ponuja agencija Metro nepremičnine, d. o. o., podjetje za posredništvo v prometu z nepremičninami. Zato sta šla na agencijo, plačala pristojbino v višini 13.800 tolarjev in Boštjanov prijatelj je podpisal pogodbo. Predstavnik agencije je na list pritisnil žig, pogodbe pa ni podpisal, čeprav na pogodbi piše, da začne veljati potem, ko jo podpišeta obe stranki. A v tistem trenutku se fanta nista obremenjevala s tem.

Raje sta si ogledala stanovanje iz oglasa, tisto, zaradi katerega sta se sploh obrnila na agencijo. Vendar sta ga prav na hitro odmislila. "Slišalo se je dobro, bila pa je navadna luknja," pravi Boštjan, stanovanje je namreč imelo skupne sanitarije na hodniku. "Tega nama niso povedali! Čeprav agencijo pogodba zavezuje k posredovanju resničnih, točnih in popolnih podatkov." Fanta sta se nato obrnila na več stanodajalcev, katerih telefonske številke sta prejela v skladu s pogodbo. Ko pa sta ponudnikom povedala, da sta njihove podatke dobila v agenciji Metro nepremičnine, so bili vsi po vrsti presenečeni. "18. septembra sem poklical tri številke, ki mi jih je posredovala agencija. Stanodajalci s teh številk so trdili, da niso objavili podatkov na agenciji Metro nepremičnine in mi nadaljnjih informacij niso hoteli posredovati," pravi Boštjan, ki je na koncu kljub temu le našel stanovanje, vendar tudi nova stanodajalka ni vedela nič o Metro nepremičninah, saj je "oglas posredovala Valu 202, objavljen je bil tudi na teletekstu TV SLO in na spletni strani Vala 202".

Kako je torej agencija Metro nepremičnine dobila njene podatke? Tako da so jih prepisali in se okoristili na račun nevedne stanodajalke? Točno tako. Pooblaščenec Metro nepremičnin Franc Jamšek pravi, da pač posredujejo podatke, v katerih ni izrecno navedeno, da ponudniki stanovanj ne želijo posrednikov. Črpajo jih iz že objavljenih oglasov, vendar vseh ne preverijo niti si vseh stanovanj ne ogledajo. Nimajo časa za to. Sami vidijo težavo v tem, da sami stanodajalci večkrat zamolčijo podatke.

Študenta sta agencijo prijavila republiškemu tržnemu inšpektoratu, tam pa so nam povedali, da gre za že sedmo reklamacijo zoper agencijo Metro nepremičnine (ki se je nekdaj imenovala Ten tin, d. o. o.). Razlogi? Nepopolni podatki o lokacijah, velikosti stanovanj in o cenah. Šest že rešenih pritožb je bilo upravičenih in agencija Metro nepremičnine je morala opeharjenim strankam vrniti denar.