Darsove igrice

Če se bo Dars res privatiziral s kadri ne bo težav

Jakob Presečnik, (še) prometni minister

Jakob Presečnik, (še) prometni minister
© Denis Sarkić

O Darsu se je v zadnjih letih že dosti pisalo, o počasni in dragi gradnji avtocest v Sloveniji tudi. Prometni minister Jakob Presečnik je pred kratkim v intervjuju za GV dejal, da se v Sloveniji avtoceste gradijo predrago. Obenem je minister napovedal, da bo avtocesta od Kopra do Maribora dokončana v začetku 2005, sicer pa naj bi se gradnja avtocest po Sloveniji zaključila do leta 2010. Po njegovem mnenju bi tudi morali reorganizirati Dars, da bo "usposobljen za druge načine financiranja gradnje avtocest, bodisi za vlaganje zasebnega kapitala". V obdobju od 1994 do 2002 je bilo zgrajenih 232 kilometrov avtocest in drugih cest in nacionalnega programa. Ko bodo zgrajene načrtovane avtocestne povezave iz nacionalnega programa, bo imela Slovenija okrog 660 kilometrov avtocest in hitrih cest. Tako trdi Darsova spletna stran.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Jakob Presečnik, (še) prometni minister

Jakob Presečnik, (še) prometni minister
© Denis Sarkić

O Darsu se je v zadnjih letih že dosti pisalo, o počasni in dragi gradnji avtocest v Sloveniji tudi. Prometni minister Jakob Presečnik je pred kratkim v intervjuju za GV dejal, da se v Sloveniji avtoceste gradijo predrago. Obenem je minister napovedal, da bo avtocesta od Kopra do Maribora dokončana v začetku 2005, sicer pa naj bi se gradnja avtocest po Sloveniji zaključila do leta 2010. Po njegovem mnenju bi tudi morali reorganizirati Dars, da bo "usposobljen za druge načine financiranja gradnje avtocest, bodisi za vlaganje zasebnega kapitala". V obdobju od 1994 do 2002 je bilo zgrajenih 232 kilometrov avtocest in drugih cest in nacionalnega programa. Ko bodo zgrajene načrtovane avtocestne povezave iz nacionalnega programa, bo imela Slovenija okrog 660 kilometrov avtocest in hitrih cest. Tako trdi Darsova spletna stran.

Po rebalansu nacionalnega programa iz leta 1998 znaša investicijska vrednost gradnje avtocest 4,1 milijarde dolarjev. Minister Presečnik pa meni, da bo za dokončanje gradnje avtocest potrebnih milijardo evrov več, kot je bilo predvideno z rebalansom. No, ko se je gradnja avtocest šele pričenjala, so bile dane tudi obljube, da bo avtocestni križ končan mnogo prej - nekje v začetku novega tisočletja, ta pa je zdaj že nekako mimo. Kakorkoli, Dars kot paradržavna institucija funkcionira kot svet zase, njegovi vodilni so bili do sedaj nedotakljivi, tudi zaradi podpore iz vrst gradbincev. V zadnjem času pa je slišati, da bi lahko prišlo do sprememb na vrhu. Uprava, ki zdaj vodi Dars, je bila potrjena lani novembra, kljub nekaterim napovedim, da bi lahko prišlo do sprememb. V njej so Janez Božič, Jože Zimšek in Stanko Debenjak. Očitno pa je Darsova blagajna preveč vabljiva, še posebej ob možnosti financiranja gradenj avtocest s koncesijami, pa tudi z vabljivimi obeti, da bi Dars lahko tudi sprivatizirali. Tako so po cestah pričela krožiti imena kandidatov, ki bi si morda želeli skočiti v sedlo Darsa. Če bo treba.

Eden od njih naj bi bil Peter Tevž, nekdanji predsednik uprave Telekoma in zdajšnji predsednik nadzornega sveta Darsa. Poleg njega bi se baje rad postavil ministrski svetnik Rudi Gabrovec, ki je ravno tako v nadzornem svetu Darsa, pred časom pa so ga videli (se je videl) tudi na čelu NKBM. In kot že tolikokrat, se napoveduje tudi odhod SLS-ovega prometnega ministra Jakoba Presečnika. Na njegov stol naj bi se vsedel nihče drug kot Marjan Rekar, ki zdaj vodi Holding Ljubljana in še kar neuspešno gradi stadione. Vse to je seveda treba opazovati v luči bližajočih se sprememb na vrhu vlade. O spremembah koalicije kdaj drugič.