26. 11. 2002 | Mladina 47
Kje so parkirišča
Ljubljana se pripravlja na parkirne hiše
Ljubljanska mestna oligarhija je svoje podložnike skušala impresionirati tudi z dejstvom, da so uredili 2000 novih parkirnih mest. Le redki pa vedo, kje se skrivajo ta parkirišča; nekateri so namigovali, da gre zgolj za tiste novo urejene parkirne površine okoli novo nastalih trgovskih centrov. Kje se skrivajo, je deloma razkrilo sporočilo za javnost Javnega podjetja Parkirišča, d. o. o., o tem, da so vložili dokumentacijo za pridobitev enotnega gradbenega dovoljenje za gradnjo nove parkirne hiše Šarabon. Končno, bi dejali, saj je od rušenja hiše pri Polikliniki minila že cela večnost. Uvoz v nastalo parkirišče pa je postal eden večjih ljubljanskih prometnih zamaškov. Kot poudarjajo pri ljubljanskih parkiriščih, so pridobili 1694 novih parkirnih mest. In kje so? 126 jih je na mega luknjastem makadamskem parkirišču na Komenskega (podrli so nekaj hiš). 350 novih je na Navju, območje bodoče parkirne hiše Šarabon in Klinični center predstavljata 308 novih parkirnih mest, ureditev divjega parkirišča pri kinu Vič 123, Dolgi most P+R, ki je obstajal že veliko pred Vikinim prevzemom oblasti, jih ima 217. Na parkiriščih ob Vilharjevi naj bi uredili 470 parkirnih mest, več kot 100 pa naj bi bilo novih kratkotrajnih parkirišč.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
26. 11. 2002 | Mladina 47
Ljubljanska mestna oligarhija je svoje podložnike skušala impresionirati tudi z dejstvom, da so uredili 2000 novih parkirnih mest. Le redki pa vedo, kje se skrivajo ta parkirišča; nekateri so namigovali, da gre zgolj za tiste novo urejene parkirne površine okoli novo nastalih trgovskih centrov. Kje se skrivajo, je deloma razkrilo sporočilo za javnost Javnega podjetja Parkirišča, d. o. o., o tem, da so vložili dokumentacijo za pridobitev enotnega gradbenega dovoljenje za gradnjo nove parkirne hiše Šarabon. Končno, bi dejali, saj je od rušenja hiše pri Polikliniki minila že cela večnost. Uvoz v nastalo parkirišče pa je postal eden večjih ljubljanskih prometnih zamaškov. Kot poudarjajo pri ljubljanskih parkiriščih, so pridobili 1694 novih parkirnih mest. In kje so? 126 jih je na mega luknjastem makadamskem parkirišču na Komenskega (podrli so nekaj hiš). 350 novih je na Navju, območje bodoče parkirne hiše Šarabon in Klinični center predstavljata 308 novih parkirnih mest, ureditev divjega parkirišča pri kinu Vič 123, Dolgi most P+R, ki je obstajal že veliko pred Vikinim prevzemom oblasti, jih ima 217. Na parkiriščih ob Vilharjevi naj bi uredili 470 parkirnih mest, več kot 100 pa naj bi bilo novih kratkotrajnih parkirišč.
Še bolj tragikomična je situacija z novimi parkirnimi hišami, s katerimi naj bi Ljubljana pridobila kar 1701 parkirno mesto. Toda te so drage ali pa samevajo na precej neprivlačnih lokacijah kot Bežigrajski dvor s 453 parkirnimi mesti in Metelkova s 549 mesti. Parkirišča naj bi se zagotovila tudi z gradnjo garažne hiše Kozolec II in pod Kongresnim trgom, kjer naj bi bilo v strogem središču Ljubljane na voljo še dodatnih 900 parkirnih mest. Ter največje in najbolj sporne ljubljanske parkirne hiše Ilirija s 1200 parkirnimi mesti, ki naj bi bila zgrajena v prihodnjih petih letih, prav tako pa je bil že v letošnjem proračunu namenjen denar za urejanje zemljišča. Gradnja "nove" Ilirije (parkirne hiše + olimpijskega bazena + trgovin ...) bo zagotovo še precej burna, kot je bil že sam projekt v preteklosti. Znano je, da je društvo ljubljanskih arhitektov bojkotiralo natečaj, med drugim tudi zaradi dejstva, da bo s stavbami na terenu Ilirije Tivoli še bolj izgubil stik z mestnim jedrom. Na koncu je bil izbran projekt tirolskega arhitekta Petra Lorenza. Vse skupaj je potekalo v režiji MOL-a in seveda ZIL-a. Ta je bil poleg MOL-a glavni nosilec projekta. Kar je bilo seveda pričakovano. Ilirija je eden redkih, morda celo najbolj eminenten športni objekt, ki ga je mesto vsaj delno spustilo iz svoje lastnine. Kopališče Ilirija naj bi 30-odstotno pripadlo plavalnemu klubu Ilirija, njegov predsednik je direktor ZIL-a Nestor Mankoč. Zakaj gradnja parkirišča in olimpijskega bazena na tem mestu, je torej jasno. Pa čeprav obstajajo številne, če ne drugega, bolj racionalne možnosti.