5. 12. 2002 | Mladina 48
Ukradeni avtomobili
V Jugoslaviji več kot 100.000 ukradenih vozil
Podobniku so ga ukradli
© Denis Sarkić
Črna gora je v času mednarodne izolacije veljala za državo, kjer se prebivalstvo vozi z luksuznimi avtomobili, ki so bili, jasno, ukradeni v tujini. Nekaj časa je veljalo celo menjalno razmerje 1 DEM za en kubični centimeter prostornine. Toda avtomobilskim tatovom in kupcem se na tistem koncu slabo piše. Podgoriški tednik Dan je v zadnjem mesecu pisal o novih akcijah policistov, ki lovijo lastnike ukradenih vozil. Prva akcija je bila že leta 1998, ko so policisti klicali lastnike na policijsko postajo, kjer so jim razložili, da je njihovo vozilo na seznamu ukradenih vozil. Večino spiskov ukradenih vozil so dobili od nemških zavarovalniških združenj. Nemške zavarovalnice od Črne gore uradno zahtevajo, da jim vrne kar 16.245 ukradenih osebnih vozil. Sprva so našli 120 vozil, pa še to zato, ker so bila nekatera v lasti pripadnikov ministrstva za notranje zadeve. Omenjena številka ukradenih vozil je najbrž le 15 do 20 odstotkov tistega, kar se ukradenega vozi po jugoslovanskih cestah. Na spletni strani mednarodnega združenja preiskovalcev avtomobilskih tatvin (www.eb-iaati.org) je bila objavljena ponudba novosadskih odvetnikov, ki ponujajo pravno pomoč pri izterjavi avtomobilov iz Jugoslavije, ter srbskega zunanjega ministra Zorana Živkovića, da je po njihovih ocenah v Jugoslaviji okoli 100.000 ukradenih vozil, ki so bila seveda tudi registrirana.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
5. 12. 2002 | Mladina 48
Podobniku so ga ukradli
© Denis Sarkić
Črna gora je v času mednarodne izolacije veljala za državo, kjer se prebivalstvo vozi z luksuznimi avtomobili, ki so bili, jasno, ukradeni v tujini. Nekaj časa je veljalo celo menjalno razmerje 1 DEM za en kubični centimeter prostornine. Toda avtomobilskim tatovom in kupcem se na tistem koncu slabo piše. Podgoriški tednik Dan je v zadnjem mesecu pisal o novih akcijah policistov, ki lovijo lastnike ukradenih vozil. Prva akcija je bila že leta 1998, ko so policisti klicali lastnike na policijsko postajo, kjer so jim razložili, da je njihovo vozilo na seznamu ukradenih vozil. Večino spiskov ukradenih vozil so dobili od nemških zavarovalniških združenj. Nemške zavarovalnice od Črne gore uradno zahtevajo, da jim vrne kar 16.245 ukradenih osebnih vozil. Sprva so našli 120 vozil, pa še to zato, ker so bila nekatera v lasti pripadnikov ministrstva za notranje zadeve. Omenjena številka ukradenih vozil je najbrž le 15 do 20 odstotkov tistega, kar se ukradenega vozi po jugoslovanskih cestah. Na spletni strani mednarodnega združenja preiskovalcev avtomobilskih tatvin (www.eb-iaati.org) je bila objavljena ponudba novosadskih odvetnikov, ki ponujajo pravno pomoč pri izterjavi avtomobilov iz Jugoslavije, ter srbskega zunanjega ministra Zorana Živkovića, da je po njihovih ocenah v Jugoslaviji okoli 100.000 ukradenih vozil, ki so bila seveda tudi registrirana.
Koliko je med njimi v Sloveniji ukradenih vozil? Slovensko zavarovalniško združenje nam je povedalo, da imajo le podatke, koliko je v Sloveniji obvezno registriranih vozil, kasko zavarovanja pa so poslovna skrivnost zavarovalnic, zato z njihove strani ni bilo nobenega zahtevka do jugoslovanskih oblasti. Prav tako tudi na MNZ vodijo le evidence obveznega zavarovanja. Zavarovalnice pa tako ali tako iščejo ukradena vozila, ki so bila kasko zavarovana proti kraji, saj jim zavarovana vozila povzročajo poslovno škodo. Na spletnih straneh policije lahko vsakodnevno spremljamo podatke o krajah vozil, ki izginejo čez noč. Če so vam recimo ukradli avtomobil in mislite, da je končal na kakšni eksotični lokaciji, se najbrž motite. V Sloveniji naj bi po ocenah ostalo kar 75 odstotkov ukradenih vozil. In končalo kot rezervni deli.