5. 12. 2002 | Mladina 48
Z letalom okrog sveta
Matevž Lenarčič bo spet poskusil
www.pipistrel.si
© Arhiv Mladine
V klub iskalcev meja človeške in tehnične vzdržljivosti se je poskusil uvrstiti tudi športni pilot Matevž Lenarčič. Okrog zemeljske oble je nameraval kot prvi potegniti sled ultralahkega letala, vendar pa se je njegova pustolovščina po 25.000 kilometrih in tridesetih dneh birokratskega boja končala v Kanadi. Tam je ostalo tudi letalo češke proizvodnje zenair Ch-701 in kazalo je, da je s tem avantura pozabljena.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
5. 12. 2002 | Mladina 48
www.pipistrel.si
© Arhiv Mladine
V klub iskalcev meja človeške in tehnične vzdržljivosti se je poskusil uvrstiti tudi športni pilot Matevž Lenarčič. Okrog zemeljske oble je nameraval kot prvi potegniti sled ultralahkega letala, vendar pa se je njegova pustolovščina po 25.000 kilometrih in tridesetih dneh birokratskega boja končala v Kanadi. Tam je ostalo tudi letalo češke proizvodnje zenair Ch-701 in kazalo je, da je s tem avantura pozabljena.
Ampak Matevž ne bo odnehal, saj je že pripravil okrog 180 tisoč evrov vreden projekt novega naskoka na zemeljsko kroglo, v katerem naj bi unovčil izkušnje, ki jih je nabral letos, predvsem pa naj bi iskal meje vzdržljivosti našega letalskega znanja. Novi ekipi se je prav v ta namen priključil Ivo Boscarol, proizvajalec ultralahkih letal, in v podjetju Pipistrel v Ajdovščini že nastaja letalo sinus, posebej opremljeno za boj z več tisoč kilometrov dolgimi dnevnimi rutami. "Tak podvig ni enostaven, ne za pilota in ne za plovilo," pravi Boscarol, ki sicer povsem zaupa Matevžu: "Pilot, ki se odpravi okrog sveta, mora biti ekstremist in avanturist in Matevž to je."
Letalo sinus, ki je sicer v svoji kategoriji svetovni prvak, bodo za 34.566 kilometrov dolg etapni polet precej "sfrizirali" in ga opremili z najsodobnejšimi letalskimi in navigacijskimi pripomočki, vključno z avtomatskim pilotom. Najpomembnejša pa bo vsemu navkljub vzdržljivost: "Naše letalo ima takšne karakteristike, da lahko z minimalnim povečanjem rezervoarjev preleti 3000 kilometrov in tako premaga tudi morsko ožino med Rusijo in Aljasko," pojasnjuje Boscarol načrtovanje najdaljše, 15 ur trajajoče etape. Poseben zalogaj čaka pilota in njegovo ekipo tudi pred vzletom; do maja prihodnje leto bodo namreč morali zbrati dovoljenja za letenje skozi 23 držav in s tem opraviti svojevrsten popravni izpit, saj se je letos prav tu najbolj zalomilo.