Vanja Pirc

 |  Mladina 3

Lasje očitno ne bodo zrasli

Oglaševalci s televizije pred sodnika za prekrške

Roman Kladošek: Oglas je zavajajoč!

Roman Kladošek: Oglas je zavajajoč!
© Marko Jamnik

"Nočete več gledati, kako vaši lasje izginjajo? Izgubljate samozavest z enako hitrostjo, kot izgubljate lase? Zdaj je tu rešitev!" nas zadnje čase bombardira oglas iz teve prodajalne. Preparat za rast las Velform ni prvi izdelek, ki Slovence z revnejšim lasiščem prepričuje, da njihovi lasje še niso izgubljeni. Pa izdelek, ki ga prodaja Studio Moderna (ki nam dostikrat ponuja sila obskurne izdelke, mavrični komplet ali kladivo, s katerim zabijaš dvakrat hitreje), res deluje? Španski rastlinski izdelek sanjsko obljublja: "Ob redni uporabi bodo učinki krepitve las ter oživljanja lasnih mešičkov in korenin vidni že po enem mesecu, v drugem mesecu bodo lasje nehali izpadati. V tretjem pa vam bodo začeli rasti novi lasje, ki bodo potem rasli še ves četrti in peti mesec, vse močnejši bodo in se bodo svetili." Rasti las empirično sami nismo mogli preveriti, saj je izdelek naprodaj šele štiri tedne. So nam pa v Studiu Moderna povedali, da smo ljudje različni in da se bodo lasni mešički nekaterim pleškotom morda okrepili šele po pol leta uporabe. In še to, so dodali, efekta ne bo, če so lasni mešički uporabnika že povsem uničeni. Kar je veliko, kar preveč dodatnih opozoril. Kakšni pa so uradni dokazi o učinkovitosti Velforma pri pristojnih ustanovah?

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vanja Pirc

 |  Mladina 3

Roman Kladošek: Oglas je zavajajoč!

Roman Kladošek: Oglas je zavajajoč!
© Marko Jamnik

"Nočete več gledati, kako vaši lasje izginjajo? Izgubljate samozavest z enako hitrostjo, kot izgubljate lase? Zdaj je tu rešitev!" nas zadnje čase bombardira oglas iz teve prodajalne. Preparat za rast las Velform ni prvi izdelek, ki Slovence z revnejšim lasiščem prepričuje, da njihovi lasje še niso izgubljeni. Pa izdelek, ki ga prodaja Studio Moderna (ki nam dostikrat ponuja sila obskurne izdelke, mavrični komplet ali kladivo, s katerim zabijaš dvakrat hitreje), res deluje? Španski rastlinski izdelek sanjsko obljublja: "Ob redni uporabi bodo učinki krepitve las ter oživljanja lasnih mešičkov in korenin vidni že po enem mesecu, v drugem mesecu bodo lasje nehali izpadati. V tretjem pa vam bodo začeli rasti novi lasje, ki bodo potem rasli še ves četrti in peti mesec, vse močnejši bodo in se bodo svetili." Rasti las empirično sami nismo mogli preveriti, saj je izdelek naprodaj šele štiri tedne. So nam pa v Studiu Moderna povedali, da smo ljudje različni in da se bodo lasni mešički nekaterim pleškotom morda okrepili šele po pol leta uporabe. In še to, so dodali, efekta ne bo, če so lasni mešički uporabnika že povsem uničeni. Kar je veliko, kar preveč dodatnih opozoril. Kakšni pa so uradni dokazi o učinkovitosti Velforma pri pristojnih ustanovah?

Zveza potrošnikov Slovenije doslej ni prejela še niti ene pritožbe zoper kakršen koli izdelek, ki obljublja gostejše, močnejše in nove lase. Pa vendar, če na zvezi že skrbijo za potrošnike, bi morali izdelek vseeno preveriti. Torej? "Testiranj izdelkov, ki obljubljajo rast las, za zdaj še nismo opravljali, saj je učinkovitost oziroma uspešnost tovrstnih produktov izjemno težko testirati, poleg tega pa smo omejeni tudi s finančnimi sredstvi. Tako je seveda pri odločitvi, kaj testirati, treba temeljito premisliti, kaj je sploh mogoče s testiranjem ugotoviti." Hm, morda, če lasje res zrastejo? Na zvezi so doslej sicer testirali samo dva od neštetih izdelkov iz teve prodaje: navijalke in kremo za depiliranje.

Tik pred koncem redakcije pa nam je glavni tržni inšpektor Roman Kladošek, ki omenjenega izdelka sprva tudi ni poznal, nato pa je v Studio Moderna poslal svojo inšpektorico, sporočil, da je oglas za Velform po njihovem mnenju zavajajoč. Zdravstveni inšpektorat RS jim je namreč sporočil, da bi bile Velformove obljube lahko resnične le, če bi izdelek vseboval farmakološko aktivne snovi. Ker pa ocenjujejo, "da v konkretnem primeru niso bile izpolnjene ... predpostavke", bodo Studiu Moderni prepovedali "tako oglaševanje blaga", pri sodniku za prekrške pa bodo vložili tudi predlog za uvedbo postopka zoper njih, zaradi česar jim grozi denarna kazen v višini najmanj tri milijone tolarjev. Tržni inšpektorat je sicer Studiu Moderna lani že naložil plačilo skupno 300.000 tolarjev, ker njihov ovalni pekač ni imel istih lastnosti, kot so jih oglaševali.