Vzpenjača ostaja?

Bedni argumenti za uničevanje Ljubljanskega gradu

Danica Simšič: Vzpenjača ostaja, z avtobusa v avto

Danica Simšič: Vzpenjača ostaja, z avtobusa v avto
© Denis Sarkić

Ljubljančani so na zadnjih volitvah izrazili svoje mnenje o politiki bivše županje Viktorije Potočnik. Ob tem so pričakovali, da bo nova županja Danica Simšič bolj prisluhnila svojim meščanom. Kot kaže, pa se v oblastniškem sedežu ne da obnašati bistveno drugače. Eden najbolj nerazumljivih projektov bivše županje je bila gradnja vzpenjače na Ljubljanski grad. Zadeva bo Ljubljančane stala več kot 710 milijonov tolarjev, težko pa najdemo razloge, da jo potrebujemo. Borut Lenardič, načelnik oddelka za gospodarjenje z zemljišči, ki je pooblaščen za ta projekt, nam je predstavil razloge za vzpenjačo: "To je del celotnega urejanja gradu. Tako nam ne bo treba graditi parkirišč na vrhu, lažje se bodo odvijale prireditve. Ljubljana pa bo dobila še eno turistično atrakcijo." Ne preveč prepričljivi argumenti za tako velik ekološki poseg.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Danica Simšič: Vzpenjača ostaja, z avtobusa v avto

Danica Simšič: Vzpenjača ostaja, z avtobusa v avto
© Denis Sarkić

Ljubljančani so na zadnjih volitvah izrazili svoje mnenje o politiki bivše županje Viktorije Potočnik. Ob tem so pričakovali, da bo nova županja Danica Simšič bolj prisluhnila svojim meščanom. Kot kaže, pa se v oblastniškem sedežu ne da obnašati bistveno drugače. Eden najbolj nerazumljivih projektov bivše županje je bila gradnja vzpenjače na Ljubljanski grad. Zadeva bo Ljubljančane stala več kot 710 milijonov tolarjev, težko pa najdemo razloge, da jo potrebujemo. Borut Lenardič, načelnik oddelka za gospodarjenje z zemljišči, ki je pooblaščen za ta projekt, nam je predstavil razloge za vzpenjačo: "To je del celotnega urejanja gradu. Tako nam ne bo treba graditi parkirišč na vrhu, lažje se bodo odvijale prireditve. Ljubljana pa bo dobila še eno turistično atrakcijo." Ne preveč prepričljivi argumenti za tako velik ekološki poseg.

Gradnji vzpenjače nasprotuje tudi mestni svetnik in predsednik Kolesarske mreže Samo Kuščer, ki pravi: "Nikjer nisem zasledil, da bi jo meščani zahtevali. Nikjer ni natančno razdelano, da tak poseg v glavno institucijo mesta res potrebujemo. Turisti je absolutno ne rabijo, saj že imamo vlakec, ki pa bi sicer lahko bil električen. Zato ne vidim razloga za vzpenjačo. To je zastarel pogled na to, saj so se stvari tako reševale pred 20 leti. Bojim se, da gre le za ozko zastopano potrebo, ki ima svoje interese, ali so to idejni ali kapitalski." Prvi ljubljanski kolesar je prepričan, da je veliko možnosti za ustavitev tega nesmiselnega projekta. Lenardiča smo povprašali tudi, če razmišljajo o tej možnosti in koliko bi Ljubljančane to stalo. Razložil nam je, da v sami pogodbi sploh ni predvidena prekinitev del. Tako bi se v takem primeru morali pogajati z izbranim izvajalcem in bi bila cena pač odvisna od že opravljenih del. Načelnik nam je povedal, da o prekinitvi pogodbe sploh ne razmišljajo. Mogoče ne tako nepomemben je podatek, da pri projektu, kot urejevalec pobočja, Krekovega in Vodnikovega trga, sodeluje tudi vsem Ljubljančanom dobro znano podjetje ZIL inženiring. Plačani pa so od "izstavljenih situacij".

Sicer pa je zanimivo, da je županja, ki si je volilno zmago priborila tudi z vožnjami z mestnim avtobusom s Fužin, že presedlala na službeni avto s šoferjem. Očitno tudi njej bolj ležijo audiji kot krpani. O tem, kakšno miselnost bo zastopala, pa govori tudi dejstvo, da se je odločila narediti izpit za avto.