1. 4. 2003 | Mladina 13
Kam gre pobrana parkirnina?
JP Parkirišča bi gradilo garaže, pa tudi vzpenjače
Parkiranje v Ljubljani je večni problem. Tisti, ki delajo v centru Ljubljane, si zelo težko privoščijo parkiranje v predragih parkirnih hišah. Ker je to dober posel in ti strank težko zmanjka, so se tudi pri JP Parkirišča odločili, da bodo gradili parkirne hiše. Zdaj imajo le parkirne površine na prostem. V tem tednu smo iz anonimke lahko izvedeli, da imajo že rezerviran kredit pri Hipo Alpe-Adria banki. Zadeva je malo čudna, ker JP Parkirišča še nima gradbenih dovoljenj. Hitro pa so se pojavila tudi ugibanja, da bo ta denar pravzaprav namenjen gradnji nepriljubljene vzpenjače.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
1. 4. 2003 | Mladina 13
Parkiranje v Ljubljani je večni problem. Tisti, ki delajo v centru Ljubljane, si zelo težko privoščijo parkiranje v predragih parkirnih hišah. Ker je to dober posel in ti strank težko zmanjka, so se tudi pri JP Parkirišča odločili, da bodo gradili parkirne hiše. Zdaj imajo le parkirne površine na prostem. V tem tednu smo iz anonimke lahko izvedeli, da imajo že rezerviran kredit pri Hipo Alpe-Adria banki. Zadeva je malo čudna, ker JP Parkirišča še nima gradbenih dovoljenj. Hitro pa so se pojavila tudi ugibanja, da bo ta denar pravzaprav namenjen gradnji nepriljubljene vzpenjače.
Nas pa je bolj zanimalo, kako se bo ta denar vračal, saj gre kar za 18 milijard tolarjev. Izvedeli smo, da so pri JP Parkirišča lani nabrali približno 380 milijonov tolarjev iz naslova parkirnin in 138 milijonov tolarjev iz parkiranja na belih conah. Glede na to, da v odredbi o višini parkirnine in načinu plačila v 6. členu piše, da je "parkirnina sestavljena iz deleža za pokrivanje stroškov pobiranja parkiranja in deleža za razvoj prometne dejavnosti v MOL", smo povprašali, za koliko se je povečal proračun MOL. Mestni oblastniki so nam odgovorili, da iz tega naslova niso dobili nič. Zakaj je tako, nam je pojasnil direktor JP Parkirišča Gregor Feist: "Pogodba je sklenjena, in sicer da sami investiramo v obnovo, kar ostane, pa bomo dali v blagajno proračuna." Kdaj pa bo obračun, pa nam direktor ni znal povedati, čez 3 ali 5 let, je povedal. Letos so torej zbrali 518 milijonov tolarjev, za investicije in poslovanje pa porabili 453,3 milijona tolarjev, ostalo je samo 64,7 milijona tolarjev iz pobiranja parkirnine, ki niso končali v proračunu MOL, ampak čakajo na naslednje investicije. Še deset takih let, pa bo vzpenjača odplačana. Če parkirnino podražijo, pa bomo potrebnih 600 milijonov zbrali še prej.