15. 8. 2003 | Mladina 32
Beli taksiji v Ljubljani
Voda, milo, detergenti in vedro v vsakem taksiju
Taksistova obvezna oprema
© Denis Sarkić
Po zdajšnji zakonodaji je lahko taksi prevoznik vsak, ki si je od države pridobil licenco za prevoz in za vozilo. V Ljubljani pa se bodo stvari spremenile. Po Zakonu o prevozih v cestnem prometu bo državna licenca zdaj le eden od pogojev za pridobivanje dovoljenja za opravljanje avtotaksi prevozov na območju Ljubljane. Na območju MOL bodo lahko vozili le na podlagi dovoljenja, ki ga izda Mestna uprava MOL. Do dodatnega dovoljenja bodo prišli, če bodo izpolnjevali dodatne pogoje: plačana letna taksa za rabo avtotaksi postajališča (razen pri prvi vlogi), sklenjena pogodba o zaposlitvi z avtotaksi vozniki, ki morajo imeti opravljen izpit o poznavanju MOL in pogovorno obvladajo enega od svetovnih jezikov. Tudi samo vozilo bo moralo izpolnjevati določene pogoje, kot so najmanj štiri vrata, na prednjem delu strehe svetlobna tabla z napisom "TAXI", na zgornjem zunanjem delu prednjih ali zadnjih bočnih vrat grb MOL, na zunanji strani levih in desnih sprednjih vrat pod grbom MOL oznako "TAXI" z označbami podjetja, njenega sedeža in telefonske številke, poleg oznake "TAXI" zapečaten cenik, znotraj avta mora biti na vidnem mestu vgrajen taksimeter s tiskalnikom za izpis računa, izkaznica avtotaksi voznika, dovoljenje in izvid licence za vozilo.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
15. 8. 2003 | Mladina 32
Taksistova obvezna oprema
© Denis Sarkić
Po zdajšnji zakonodaji je lahko taksi prevoznik vsak, ki si je od države pridobil licenco za prevoz in za vozilo. V Ljubljani pa se bodo stvari spremenile. Po Zakonu o prevozih v cestnem prometu bo državna licenca zdaj le eden od pogojev za pridobivanje dovoljenja za opravljanje avtotaksi prevozov na območju Ljubljane. Na območju MOL bodo lahko vozili le na podlagi dovoljenja, ki ga izda Mestna uprava MOL. Do dodatnega dovoljenja bodo prišli, če bodo izpolnjevali dodatne pogoje: plačana letna taksa za rabo avtotaksi postajališča (razen pri prvi vlogi), sklenjena pogodba o zaposlitvi z avtotaksi vozniki, ki morajo imeti opravljen izpit o poznavanju MOL in pogovorno obvladajo enega od svetovnih jezikov. Tudi samo vozilo bo moralo izpolnjevati določene pogoje, kot so najmanj štiri vrata, na prednjem delu strehe svetlobna tabla z napisom "TAXI", na zgornjem zunanjem delu prednjih ali zadnjih bočnih vrat grb MOL, na zunanji strani levih in desnih sprednjih vrat pod grbom MOL oznako "TAXI" z označbami podjetja, njenega sedeža in telefonske številke, poleg oznake "TAXI" zapečaten cenik, znotraj avta mora biti na vidnem mestu vgrajen taksimeter s tiskalnikom za izpis računa, izkaznica avtotaksi voznika, dovoljenje in izvid licence za vozilo.
Še najbolj vidna sprememba bo, po odloku Mestnega sveta MOL, da bomo od 31.decembra 2005 imeli taksije le še bele barve. Nadzor nad izvajanjem odloka bo izvajal Inšpektorat Mestne uprave MOL, ki bo vodil evidenco o izrečenih kaznih. Denarne kazni bodo od 20.000 tolarjev za prekršek voznika do 100.000 tolarjev za prekrške posameznika, ki jih stori v zvezi s samostojnim delom. No, to so le nove zahteve, ki jih morajo zagotoviti taksisti v Ljubljani. Poleg vseh nalepk in licenc pa morajo imeti v avtu tudi obvezno opremo. Seveda to ne bi bilo nič čudnega, če oprema ne bi morala bila enaka, kot bi opravljali avtobusne prevoze. V taksiju morajo biti tako voda, toaletni papir, milo, vrečka za bruhanje, lopatica, metlica, gasilni aparat in drugo. Vse to naj bi bilo na dosegu roke. Oprema pa zavzame veliko prostora in dostikrat se zgodi, da zaradi premajhne prostornosti taksisti izgubljajo svoje stranke. Kazen za nepopolno obvezno opremo naj bi bila med 100.000 in 300.000 tolarji. Kot nam je povedal popularni ljubljanski taksist, je dobro, da so sodniki za prekrške pametni in tako kazen zavržejo.