1. 2. 2004 | Mladina 4
Zasebna parkirnina
Kdo si lahko privošči parkiranje?
Parkirnih prostorov je zmeraj premalo. Problem, ki je bil včasih samo v centru Ljubljane, se je preselil tudi v spalna naselja. Vse večji problem s parkirnimi mesti je tudi v ostalih slovenskih mestih. Tudi manjših. V centru Ljubljane pa je parkiranje prava mora, saj je parkirnih mest enostavno premalo, pa še ta so zelo draga. Dražja kot v večini evropskih mest. Take okoliščine pa so voda na mlin zasebnim vlagateljem, ki jih poceni parkirni prostori in prijazna ter dostopna Ljubljana ne zanima. Tako je ena najbolj znanih parkirnih hiš v Ljubljani na Trdinovi pred kratkim zamenjala lastnika. Novi lastnik je postala Kranjska investicijska družba, ki sicer ni edini lastnik, ima pa izključno pravico upravljanja. Ista družba ima v lasti tudi garažno hišo Kapitelj, ki je med Ljubljančani znana predvsem po tem, da je izjemno draga.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
1. 2. 2004 | Mladina 4
Parkirnih prostorov je zmeraj premalo. Problem, ki je bil včasih samo v centru Ljubljane, se je preselil tudi v spalna naselja. Vse večji problem s parkirnimi mesti je tudi v ostalih slovenskih mestih. Tudi manjših. V centru Ljubljane pa je parkiranje prava mora, saj je parkirnih mest enostavno premalo, pa še ta so zelo draga. Dražja kot v večini evropskih mest. Take okoliščine pa so voda na mlin zasebnim vlagateljem, ki jih poceni parkirni prostori in prijazna ter dostopna Ljubljana ne zanima. Tako je ena najbolj znanih parkirnih hiš v Ljubljani na Trdinovi pred kratkim zamenjala lastnika. Novi lastnik je postala Kranjska investicijska družba, ki sicer ni edini lastnik, ima pa izključno pravico upravljanja. Ista družba ima v lasti tudi garažno hišo Kapitelj, ki je med Ljubljančani znana predvsem po tem, da je izjemno draga.
Praktično prva poteza novih lastnikov pa je bil dvig cen, ker menda cene niso bile realne in jih stari lastnik ni spreminjal več let. Svoje stranke so v prijaznem pismu obvestili, zakaj so morali uporabiti tako nepriljubljen prijem: "Povišanje cen parkiranja je rezultat večletnega neusklajevanja cen ne glede na rast vseh življenjskih stroškov, ki neposredno vplivajo na poslovanje garažne hiše. Cene so bile nazadnje povišane v avgustu 1999. Z novim cenikom smo cene mesečnega parkiranja v povprečju povišali za 33 %, cene dnevnega parkiranja pa v povprečju za 26 %, kar je bistveno manj, kot so v tem času zrasli življenjski stroški." Zdaj parkiranje v garažni hiši Trdinova stane 27.000, kar pa je še zmerja ceneje od parkiranja v Kapitlju, ki je prav tako last Kranjske investicijske družbe, kjer je cena enomesečnega parkiranja 34.800 tolarjev. Lahko pričakujemo, da bo novi lastnik garažne hiše na Trdinovi še poviševal ceno, da bo izenačil ceno parkiranja v vseh svojih garažnih hišah.
Glede na to, da sta Ljubljana in njeno parkiranje vse bolj odvisna od tujih in domačih zasebnih investitorjev, se nam obeta vse več ozkih parkirnih mest, ki jih bomo plačevali zelo drago, še dražje kot danes. Center mesta pa bo ostal samo še za turiste in za zelo dobro situirane Ljubljančane.