Gregor Cerar

 |  Mladina 11

Bojkot slovenskih avtocest

DARS močno podražil ABC

Darsove vrste

Darsove vrste
© Denis Sarkić

Družba za avtoceste RS postaja običajnim državljanom eno izmed najbolj neprijetnih državnih podjetij. Proti nenormalnemu postavljanju novih in novih cestninskih postaj je protestirala tudi parlamentarna opozicija, saj te že ovirajo normalno vožnjo po slovenskih avtocestah. Edini način, kako se izogniti ustavljanju na DARS-ovih mitnicah, je sistem ABC. Nekoč je bila ena od privlačnosti tudi 10-odstotni popust, če so vam ABC kartico napolnili za več kot 8000 tolarjev. Toda DARS je očitno prodal že dovolj ABC-jev, saj je močno podražil "popust". Le še 5 odstotkov pri plačilu 15.000 in 10 odstotkov pri plačilu 50.000 tolarjev. Enkratno plačilo 50.000 tolarjev zgolj za avtocesto pa si lahko privoščijo le tisti, ki zaslužijo več kot le povprečni slovenski osebni dohodek.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Gregor Cerar

 |  Mladina 11

Darsove vrste

Darsove vrste
© Denis Sarkić

Družba za avtoceste RS postaja običajnim državljanom eno izmed najbolj neprijetnih državnih podjetij. Proti nenormalnemu postavljanju novih in novih cestninskih postaj je protestirala tudi parlamentarna opozicija, saj te že ovirajo normalno vožnjo po slovenskih avtocestah. Edini način, kako se izogniti ustavljanju na DARS-ovih mitnicah, je sistem ABC. Nekoč je bila ena od privlačnosti tudi 10-odstotni popust, če so vam ABC kartico napolnili za več kot 8000 tolarjev. Toda DARS je očitno prodal že dovolj ABC-jev, saj je močno podražil "popust". Le še 5 odstotkov pri plačilu 15.000 in 10 odstotkov pri plačilu 50.000 tolarjev. Enkratno plačilo 50.000 tolarjev zgolj za avtocesto pa si lahko privoščijo le tisti, ki zaslužijo več kot le povprečni slovenski osebni dohodek.

Skupina uporabnikov je celo pozvala k bojkotu ABC-sistema. "DARS je imel s sistemom ABC že sedaj ogromne dobičke: prodaja ABC kartic (4000 SIT ena); obračanje denarja v dobroimetju (170.000 uporabnikov x 4000 tolarjev = 680,000.000 SIT) ter manj zaposlenih zaradi avtomatskega cestninjenja. Ta dobiček je deloma porazdelil na uporabnike z 10 % popustom. Očitno pa je tega dobička premalo!!" DARS je protestnikom odgovoril, da so "znižanje višine popusta pri meji naloženega dobroimetja v višini 15.000 SIT z 10 % na 5 % predlagali zaradi splošnega padca obrestnih mer v Sloveniji. Realne letne obrestne mere so leta 1996 znašale 10,7 %, leta 2003 le še 4,1 % l. Znatno večji padec so doživele nominalne obrestne mere, ki so padle z 21,5 % letno na 11,6 % v letu 2003. Zato je po našem mnenju znižanje popustov z 10 % na 5 % za prevoženih 1500 kilometrov razdalje po avtocesti utemeljeno." Največjim uporabnikom sistema ABC, ki porabijo za cestnino mesečno 25.000 SIT ali več (in takih uporabnikov ni malo), pa so želeli ponuditi še ugodnejše plačevanje cestnine, zato so jim pri nalaganju dobroimetja višini 50.000 ali več ponudili popust v višini 10 %.

Spremembe je sicer z uredbo sprejela vlada, DARS pa je povišanje v sporočilu za javnost razložil: "Popusti za uporabnike sistema ABC so bili leta 1996 uvedeni s ciljem pospeševanja uvajanja in uporabe sistema ABC. Ob takratni višini cestnine je meja 8000 tolarjev predstavljala skoraj 1500 kilometrov vožnje za vozila prvega razreda. Konec lanskega leta je meja 8000 tolarjev predstavljala le še 731 kilometrov vožnje. Zaradi tega se je povečevalo število nalaganj dobroimetja, posledično pa se je zmanjševala pretočnost cestninskih postaj, kar pa je v nasprotju z namenom uvedbe sistema ABC." Malce nenavadna logika.