24. 3. 2004 | Mladina 12
Odstotki in milijoni RTV
TV Slovenija je v krizi, iz katere ni poti
V razvedrilnem programu nacionalke so lani žalostno propadli kar trije veliki in dragi projekti - Ogrlica in Povabilo na ples v roku enega leta, Človek ne jezi (Štrudl) pa je zdržal na programu zgolj pol toliko. Hkrati so nas na RTV-ju letos prikrajšali za Cik Cak - oddajo o oglaševanju, Parado plesa, Trend, Homo turisticus. Te oddaje so bile ene izmed najcenejših, saj so bile posamezne oddaje v trajanju približno pol ure na minuto oddaje povprečno več kot trikrat cenejše od zgoraj navedenih projektov. Poleg tega je bila med rednimi oddajami izven prime-tima Homo turisticus najbolje tržena oddaja, oddaja Trend pa je pristala na petem mestu. Za primerjavo, obe sta bili za sponzorje bolj zanimivi kot veliki ponos nacionalkinega razvedrilnega programa Tistega lepega popoldneva in Najšibkejši člen. Pri Paradi plesa je bila gledanost povprečno 4,8 odstotka, Trendu 6 odstotkov, kar je bilo v primerjavi drugimi primerljivimi kulturnimi in razvedrilnimi oddajami daleč največ.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
24. 3. 2004 | Mladina 12
V razvedrilnem programu nacionalke so lani žalostno propadli kar trije veliki in dragi projekti - Ogrlica in Povabilo na ples v roku enega leta, Človek ne jezi (Štrudl) pa je zdržal na programu zgolj pol toliko. Hkrati so nas na RTV-ju letos prikrajšali za Cik Cak - oddajo o oglaševanju, Parado plesa, Trend, Homo turisticus. Te oddaje so bile ene izmed najcenejših, saj so bile posamezne oddaje v trajanju približno pol ure na minuto oddaje povprečno več kot trikrat cenejše od zgoraj navedenih projektov. Poleg tega je bila med rednimi oddajami izven prime-tima Homo turisticus najbolje tržena oddaja, oddaja Trend pa je pristala na petem mestu. Za primerjavo, obe sta bili za sponzorje bolj zanimivi kot veliki ponos nacionalkinega razvedrilnega programa Tistega lepega popoldneva in Najšibkejši člen. Pri Paradi plesa je bila gledanost povprečno 4,8 odstotka, Trendu 6 odstotkov, kar je bilo v primerjavi drugimi primerljivimi kulturnimi in razvedrilnimi oddajami daleč največ.
Ker se generalni direktor RTV-ja Aleks Štakul ni čutil poklicanega za pojasnjevanje sistemskih problemov gledanosti in stroškov programa TV Slovenija, je to nalogo naložil programskemu vodstvu RTV z Mojco Menart na čelu. Ti so nam v nekakšno opravičilo z nacionalne televizije poslali naslednje: “Odkar je po novi programski shemi v soboto zvečer v terminu, ko sta se izmenjevali oddaji Trend in Parada plesa, na sporedu celovečerni film, se je povprečna gledanost v tem terminu povečala za 2,5 odstotka. Oddaja o turizmu Homo turisticus je z lanskim premikom s SLO2 na SLO1 v petkov večerni termin sicer pridobila več gledalcev. Vendar je bila povprečna gledanost oddaje še vedno pod večletnim povprečjem gledanosti tega petkovega večernega termina.” Torej so se na RTV-ju znebili oddaj, ki spadajo v izvajanje javne funkcije in zakonskih nalog, zaradi malenkost večje gledanosti celovečercev. Poglejmo zato še gledanost.
Pri povprečno 40 odstotkih vseh oddaj na obeh programih je gledanost manj kot odstotek, če pa pogledamo samo drugi program, pa je manj kot odstotno gledanih kar 70 odstotkov oddaj! Na RTV-ju so izračunali, da je manj kot odstotna gledanost na obeh programih skupaj prisotna zgolj v 30 odstotkih. Hkrati so nam navedli, “da gledalci ostajajo pred ekrani celo uro - krivulja strmo raste ob začetku Dnevnika ob 19.00 in nekoliko upada v drugi polovici informativne ure”. Ne drži. Gledanost Dnevnika se namreč giblje okoli 13 odstotkov, in šele ko po pol ure Dnevnik mine in so na vrsti Lokalna kronika, Denar, Šport, Vreme in Magnet ali Utrip oz. Zrcalo tedna, se gledanost povzpne za dva do štiri odstotke. Zanimivo dejstvo, da se kljub istemu viru - Programski kontroling RTV - naši podatki tako razlikujejo. Sicer pa to za zavod, ki ne prizna niti raziskav, ki jih sam naroči, to niti ni tako čudno.