9. 5. 2004 | Mladina 18
INA v krizi ...
... MOL v Petrol?
Lani je hrvaška vlada madžarski naftni korporaciji MOL za 505 milijonov dolarjev prodala 25 odstotkov in eno delnico hrvaške naftne družbe INA iz Zagreba. To je bil za Hrvaško največji dobiček pri privatizaciji podjetij. V INI je zaposlenih okoli 17.000 delavcev, njeno drobnoprodajno mrežo pa sestavlja 450 prodajnih mest na Hrvaškem in v tujini. Hrvaška vlada namerava v naslednji fazi lastninjenja razdeliti 7 odstotkov delnic udeležencem domovinske vojne, 7 odstotkov zaposlenim, nato pa še 15 odstotkov z javno prodajo zasebnemu sektorju. Država naj bi do vstopa v Evropsko unijo zadržala 25 odstotkov in eno delnico INE. Do leta 2013 naj bi vsako leto zgradili po štiri nove bencinske črpalke. Po strateškem načrtu naj bi do leta 2013 v razvoj vložili 300 milijonov dolarjev.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
9. 5. 2004 | Mladina 18
Lani je hrvaška vlada madžarski naftni korporaciji MOL za 505 milijonov dolarjev prodala 25 odstotkov in eno delnico hrvaške naftne družbe INA iz Zagreba. To je bil za Hrvaško največji dobiček pri privatizaciji podjetij. V INI je zaposlenih okoli 17.000 delavcev, njeno drobnoprodajno mrežo pa sestavlja 450 prodajnih mest na Hrvaškem in v tujini. Hrvaška vlada namerava v naslednji fazi lastninjenja razdeliti 7 odstotkov delnic udeležencem domovinske vojne, 7 odstotkov zaposlenim, nato pa še 15 odstotkov z javno prodajo zasebnemu sektorju. Država naj bi do vstopa v Evropsko unijo zadržala 25 odstotkov in eno delnico INE. Do leta 2013 naj bi vsako leto zgradili po štiri nove bencinske črpalke. Po strateškem načrtu naj bi do leta 2013 v razvoj vložili 300 milijonov dolarjev.
Ker poslovanje INE v preteklosti ni bilo vedno v mejah zakona, na Hrvaškem poteka tudi policijska preiskava zoper nekdanjo upravo INE na čelu z Davorjem Šternom, ki je podjetje vodil do leta 2002, v preteklosti pa je bil minister v Tuđmanovi vladi in visok predstavnik v stranki HDZ. Certifikati ISO, ki jih ima INA, naj bi bili pridobljeni nezakonito, dodeljeni s površnim pregledom delovanja in poslovanja. Rafinerijo na Reki obnavljajo, pri tem pa naj bi na veliko zastrupljali okolje, ker ne upoštevajo evropskih standardov. Velike nepravilnosti pri poslovanju naj bi se bile dogajale tudi pri prodaji naftnega polja Bijele noči v Sibiriji. Lastnica INA naj bi ga bila pod ceno prodala Rusom. Iz njenih skladišč oziroma rezervoarjev v Rogoznici pa je neznano kam izginilo precej nafte.
Po zadnjih volitvah na Hrvaškem, ko je spet zmagala HDZ, so se v zvezi s prodajo INE pojavile govorice, da so jo prodali pod ceno. Predstavništva INE v tujini naj bi bila vredna okoli 500 milijonov evrov, celotna INA pa okoli 20 milijard dolarjev, samo parcele v kompleksu rafinerije na Reki okoli 2 milijardi dolarjev. Zadnji škandal v INI naj bi bil izbruhnil pred nekaj tedni zaradi uvoza zastarele tehnologije za predelavo evro plinskega olja D-2 iz Francije in Italije. Pri predelavi surove nafte v evro plinsko olje naj bi se zaradi zastarele tehnologije ustvarjal prevelik odstotek žvepla.
Po trditvah vodilnih v INI naj bi se madžarski MOL zaradi vseh nevšečnosti s to družbo preusmeril v nakup večinskega deleža slovenskega Petrola. MOL je tako že oddal ponudbo za prodajo svojega dela družbe, ki se ukvarja s plinom, za kar bi lahko iztržil 1,4 milijarde dolarjev in jih namenil za nakup Petrola.