17. 5. 2004 | Mladina 19
Trgovski centri po ljubljansko
Cestno omrežje v trgovskem centru na Rudniku dobesedno razpada
(Ne)varna cesta
© Igor Škafar
Ljubljanski trgovski centri postajajo največje ljubljanske znamenitosti. BTC se rad pohvali, da je eden največjih šoping centrov v Evropi, kjer se najde praktično vse. Tudi iz arhitekturnega stališča, saj je tam nametano vse - od razpadajočih realsocialističnih skladišč, silosov za žito do ultra modernih domnevnih arhitekturnih čudes. Nič bolje ni v drugem največjem ljubljanskem šoping centru na Rudniku. Tamkajšnje ceste in parkirišča bodo zaradi nagubanosti tal kmalu primerni le še za ekstremne avtomobilske dirke. Asfaltni tlak zaradi ugrezanja že kaže razpoke. Kaj o tem menijo mestni oblastniki in druge ustrezne inštitucije?
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
17. 5. 2004 | Mladina 19
(Ne)varna cesta
© Igor Škafar
Ljubljanski trgovski centri postajajo največje ljubljanske znamenitosti. BTC se rad pohvali, da je eden največjih šoping centrov v Evropi, kjer se najde praktično vse. Tudi iz arhitekturnega stališča, saj je tam nametano vse - od razpadajočih realsocialističnih skladišč, silosov za žito do ultra modernih domnevnih arhitekturnih čudes. Nič bolje ni v drugem največjem ljubljanskem šoping centru na Rudniku. Tamkajšnje ceste in parkirišča bodo zaradi nagubanosti tal kmalu primerni le še za ekstremne avtomobilske dirke. Asfaltni tlak zaradi ugrezanja že kaže razpoke. Kaj o tem menijo mestni oblastniki in druge ustrezne inštitucije?
Na ministrstvu za okolje in prostor so nas po odgovore napotili na MOL. Iz tamkajšnjega Oddelka za gospodarjenje z zemljišči so nam pojasnili, da so ceste grajene na nasipih, ki so se izvajali postopoma več mesecev. Za vse komunalne objekte je bil opravljen tehnični pregled in pridobljeno uporabno dovoljenje. Gradnja trgovskih centrov pa naj bi potekala prehitro, brez ustrezne konsolidacije tal. Objekti so grajeni na pilotih, parkirišča in ploščadi ob objektih pa ne. "Nasipi na območjih parkirišč so se kljub opozorilom geomehanikov izvajali nestrokovno in prehitro in povzročili poškodbe na že zgrajenih komunalnih napravah in cestnem omrežju," pravijo na MOL.
Krivci naj bi bili investitorji, trgovski centri, in težka mehanizacija, ki je dovažala material za nasipe prek pločnikov. "Največje poškodbe so na pločniku ob trgovskem centru Rutar, ki je bil skladno z zapisnikom o tehničnem pregledu objekta dolžan sanirati poškodovani pločnik, vendar tega še ni storil." Najbolj uničeno cesto na južni strani Merkurja naj bi tako sanirali že ta mesec. Zakaj nevarne ceste MOL ne zapre? Pojasnili so nam, da o zapori cest ne odloča investitor[Author ID1: at Wed May 5 14:55:00 2004 ]. Sami trgovski centri naj bi bili kljub nepriznanemu terenu varni. Na MOL še pravijo, da varnosti trgovskih centrov ni moč povezovati s cesto[Author ID1: at Wed May 5 14:55:00 2004 ] in da bi bili za morebitno nesrečo odgovorni investitorji.