16. 7. 2004 | Mladina 28
Evropske avtocestne cestnine
Slovenski vozniki še vedno financirajo državo
Plačevanje cestnine
© Denis Sarkić
Ena od značilnosti Slovenije je, da imamo skoraj najdražje cestnine in najslabše prevozne avtoceste, saj zaradi pobiranja cestnine nastajajo dolge kolone. V kratkem naj bi dobili celo še nekaj dodatnih cestninskih postaj. Zakaj cestnine in ne vinjete - to so pri Darsu že večkrat razložili, njihova razlaga pa je med prebivalci naletela na zgražanje in posmehovanje. EU se v svoji beli knjigi zavzema za pravično pobiranje cestnin, in to je le cestnina na kilometer oziroma toliko, kot prevozijo vozila, ne pa predplačilo za uporabo, kar je vinjeta. Minuli teden smo v finančnem dnevniku lahko prebrali precej grozljivo novico, da je EU letos aprila, torej pred uradnim članstvom Slovenije v EU, sprejela direktivo o plačilu cestnine po vsej Evropi, ki naj bi jo članice EU uvedle v 18 mesecih. Izkazalo se je, da gre le za tovorni promet. Države EU naj bi cestnine za osebna vozila uvedle med letoma 2008 in 2011 in naj bi začele razvijati sisteme, ki naj bi merili prevožene razdalje na mikrovalovih, na GSM/GPRS-tehnologiji in s pomočjo satelitske navigacije, ko bo vzpostavljen evropski satelitski sistem Magellan.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
16. 7. 2004 | Mladina 28
Plačevanje cestnine
© Denis Sarkić
Ena od značilnosti Slovenije je, da imamo skoraj najdražje cestnine in najslabše prevozne avtoceste, saj zaradi pobiranja cestnine nastajajo dolge kolone. V kratkem naj bi dobili celo še nekaj dodatnih cestninskih postaj. Zakaj cestnine in ne vinjete - to so pri Darsu že večkrat razložili, njihova razlaga pa je med prebivalci naletela na zgražanje in posmehovanje. EU se v svoji beli knjigi zavzema za pravično pobiranje cestnin, in to je le cestnina na kilometer oziroma toliko, kot prevozijo vozila, ne pa predplačilo za uporabo, kar je vinjeta. Minuli teden smo v finančnem dnevniku lahko prebrali precej grozljivo novico, da je EU letos aprila, torej pred uradnim članstvom Slovenije v EU, sprejela direktivo o plačilu cestnine po vsej Evropi, ki naj bi jo članice EU uvedle v 18 mesecih. Izkazalo se je, da gre le za tovorni promet. Države EU naj bi cestnine za osebna vozila uvedle med letoma 2008 in 2011 in naj bi začele razvijati sisteme, ki naj bi merili prevožene razdalje na mikrovalovih, na GSM/GPRS-tehnologiji in s pomočjo satelitske navigacije, ko bo vzpostavljen evropski satelitski sistem Magellan.
Na Darsu so nam povedali, da naj bi bilo razmerje med cestnino za tovornjake in osebna vozila 1 : 8 glede na posledice, ki jih ima za okolje in infrastrukturo ena in druga oblika transporta. Trenutno je v Sloveniji razmerje 1 : 4, posledica tega nesorazmerja pa je, da v Sloveniji vozniki osebnih vozil posledično financirajo gospodarsko dejavnost avtoprevozništvo.
Morebitna uvedba cestnin v državah, ki na avtocestah cestnin ne poznajo, povzroča številna negodovanja voznikov. V Veliki Britaniji sta takšni le dve avtocesti, ki so ju zgradili tudi z zasebnim kapitalom, toda vozniki ju v veliki meri bojkotirajo. Še več negodovanja je v Nemčiji, kjer so združenja voznikov protestirala, češ da država s trošarinami pri gorivu, z ekološkimi taksami in drugimi davki že tako dodobra izžame voznike, ki v Nemčiji s svojimi dajatvami prispevajo 50 milijard evrov. Če bi že morali uvesti cestnine, pa nemška avtomobilska združenja vidijo rešitev zgolj in samo v vinjetah, te pa naj bi stale največ 50 evrov na leto.