Vanja Pirc

 |  Mladina 28

Dva obraza iste banke

Velika skrb za nekatere stranke NLB in ignoranca za druge

Klik

Klik

Potem ko se je nekaterim varčevalcem v nacionalni stanovanjski varčevalni shemi izteklo varčevanje, so se začele banke boriti za kandidate, ki bi pri njih vzeli kredite za nakup ali obnovo stanovanj. Načini pa so različni. Našega bralca, ki je v shemo vplačeval pri NLB, je denimo presenetil dopis iz te banke, da se mora osebno zglasiti v poslovalnici, kjer je sklenil varčevanje, ter pokazati pogodbo in identifikacijski dokument, šele nato pa mu bodo nakazali privarčevani denar. "Kar je beda, kajti vse potrebne podatke o meni imajo že pet let in denar bi mi lahko mirno neposredno nakazali," pravi bralec.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vanja Pirc

 |  Mladina 28

Klik

Klik

Potem ko se je nekaterim varčevalcem v nacionalni stanovanjski varčevalni shemi izteklo varčevanje, so se začele banke boriti za kandidate, ki bi pri njih vzeli kredite za nakup ali obnovo stanovanj. Načini pa so različni. Našega bralca, ki je v shemo vplačeval pri NLB, je denimo presenetil dopis iz te banke, da se mora osebno zglasiti v poslovalnici, kjer je sklenil varčevanje, ter pokazati pogodbo in identifikacijski dokument, šele nato pa mu bodo nakazali privarčevani denar. "Kar je beda, kajti vse potrebne podatke o meni imajo že pet let in denar bi mi lahko mirno neposredno nakazali," pravi bralec.

Zakaj torej NLB pošilja vabila? "Želeli smo vzpostaviti oseben stik, saj želimo, da je stranka čim bolje postrežena. Vsaka stranka razmišlja po svoje, in če pove, da denarja ne bo potrebovala še pol leta, ji svetujemo, naj raje vzame depozit, ki je ugodnejši, kot če ji denar leži na osebnem računu," pravi Mojca Strojan iz NLB, ki dodaja, da obstajajo tudi možnosti, ko stranki ni treba osebno v poslovalnico, kjer je sklenila varčevanje (denimo zaradi oddaljenosti), ampak lahko to namesto nje stori njen osebni bančnik. Vseeno bo treba obiskati slednjega.

Naš drugi bralec pa nas je opozoril na neprijetno izkušnjo s spletno poslovalnico NLB Klik. Prejšnji ponedeljek je želel opraviti nakazilo prek Klika, vendar so ga vsakokrat, ko je bil sredi operacije, obvestili, da je njegov čas logiranja potekel, zato se je moral logirati ponovno. Podvig je trajal več kot eno uro. Ker pa mu je NLB zaračunala tudi enajst provizij v višini 40 SIT, je zahteval povrnitev denarja. A z NLB so mu odgovorili, da bi se lahko znašel drugače: "V primeru nedelovanja lahko plačilo položnice izvedete na bančnem avtomatu, prek Mobe ali Teledoma, prav tako vam Klik omogoča vnos plačila z valuto vnaprej, zato ne moremo ugoditi vaši zahtevi za vračilo provizije." Zanimivo je, da so se na NLB, kasneje, ko so prejeli naša vprašanja, premislili. "Prišlo je do nesporazuma. O nedelovanju predhodno obveščamo stranke, v tem primeru pa ni bilo napovedano in stranka zanj ni mogla vedeti, zato ji bomo povrnili stroške," nam je sporočila Strojanova.