Alkohol in šport

Pivovarne so dovoljene, pivo pa je prepovedano

Reklamiranje alkohola

Reklamiranje alkohola
© Denis Sarkić

V preteklih štirinajstih dneh se je na novogoriški zelenici in tudi na naših TV-ekranih, pred našimi očmi torej, danski nogometni prvak Koebenhavn proti našim prvakom trudil napredovati v ligo prvakov in se nazadnje osmešil. No, glavni sponzor, zapisan tudi na dresih Dancev, je mega pivovarna Carlsberg. Tudi pri nas tovrstno sponzoriranje cveti. Kot lahko jasno razberemo z dresov celjskega nogometnega kluba, je eden njihovih pomembnejših sponzorjev pivovarna Veltins. Nekateri slovenski klubi imajo ime tovrstnega sponzorja kar v imenu kluba, NK Maribor Pivovarna Laško, RK Celje Pivovarna Laško, KK Union Olimpija, včasih se ekipa celo imenuje izključno po sponzorju - KK Pivovarna Laško.

Ok, očitno je pri nas meja med še dovoljenimi in prepovedanimi načini oglaševanja alkoholnih izdelkov zabrisana. Vendar poglejmo bolj natančno. Sploh prepovedano je pri nas oglaševanje žganih pijač, med katere po zakonu uvrščajo vse pijače, ki vsebujejo več kot 15 % alkohola. Oglaševanje ostalih pijač pa mora ustrezati zakonsko določenim pogojem, izmed katerih je najbolj opazno opozorilo, ki mora na vidnem mestu spremljati oglas in je na voljo v dveh različicah, ali “Minister za zdravje opozarja: Uživanje alkohola lahko škoduje zdravju” ali “Minister za zdravje opozarja: Prekomerno pitje alkohola škoduje zdravju.”

Na dresih športnih kolektivov teh opozoril ne zasledimo. Zakaj ne, pojasnjuje državni sekretar na ministrstvu za zdravje, Simon Vrhunec: “Reklamiranja proizvajalcev alkoholnih pijač zakon ne prepoveduje. V primeru, da se na dresih športnega moštva oglašuje Pivo Union ali Pivo Laško, pa gre za oglaševanje alkoholnih pijač in morajo biti izpolnjeni pogoji za oglaševanje, ki jih določa zakon. Enako velja za tujo Pivovarno Veltins. Pogoji oglaševanja alkoholnih pijač, ki jih določa zakon, veljajo za domače in za tuje proizvajalce alkoholnih pijač.” Union, Laško, Carlsberg so imena pivovarn in njihovih vodilnih znamk piva. Že tako se zdi prepoved reklamiranja alkoholnih izdelkov rahlo nesmiselna, v tem duhu je bil očitno spisan tudi zakon.