31. 10. 2004 | Mladina 43
Neuporabna nalepka
Farsa o zakonskem varovanju nabiralnikov pred reklamami
Slovenski zakonodajalci so aprila 2002 sprejeli novi zakon o poštnih storitvah, ki je predvideval "civilizacijsko" dobrino, kot je nalepka za poštni nabiralnik, ki naj bi preprečevala polnjenje le-teh z reklamnimi letaki avstrijskih trgovcev z gradbenim materialom in stavbnim pohištvom ali slovenskih ter tujih trgovcev z živili, ki praktično vsak teden pripravijo neprekosljive kataloge z naj ponudbami. Nalepka, cenjena na 100 sit, naj bi preprečevala dostavo nenaslovljenih oglaševalskih, marketinških in drugih reklamnih sporočil, kršitelji pa naj bi bili kaznovani med 500.000 in 1,000.000 SIT.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
31. 10. 2004 | Mladina 43
Slovenski zakonodajalci so aprila 2002 sprejeli novi zakon o poštnih storitvah, ki je predvideval "civilizacijsko" dobrino, kot je nalepka za poštni nabiralnik, ki naj bi preprečevala polnjenje le-teh z reklamnimi letaki avstrijskih trgovcev z gradbenim materialom in stavbnim pohištvom ali slovenskih ter tujih trgovcev z živili, ki praktično vsak teden pripravijo neprekosljive kataloge z naj ponudbami. Nalepka, cenjena na 100 sit, naj bi preprečevala dostavo nenaslovljenih oglaševalskih, marketinških in drugih reklamnih sporočil, kršitelji pa naj bi bili kaznovani med 500.000 in 1,000.000 SIT.
Varovalna nalepka je letos postala prava farsa, saj se je ministrstvo za informacijsko družbo odločilo, da prepovedi dostave nenaslovljenih marketinških sporočil precej omili. Pred minulimi volitvami so tako lahko nabiralnike zasuvali strankarski letaki in celo brezplačni strankarski časopisi, brezplačni tedniki pa so stvar, ki se ne da odpovedati. Spremembe poštnega zakona, sprejete v DZ letos marca, namreč dovolijo, da kljub nalepki lahko poštarji in ostali dostavljajo časopise, revije, uradna glasila občin in lokalnih skupnosti, vabila ustanov, politična propagandna sporočila v času volilne kampanje, nenaslovljene pošiljke z informativno ali izobraževalno vsebino ... Vse to pa zaradi stališča zdaj že bivše Vlade RS, da je treba vsem državljanom in državljankam omogočiti dostop do gradiv, ki so povezana z delovanjem in predstavljanjem političnih strank v času predvolilne kampanje. "To lahko namreč pomembno prispeva k možnostim uresničevanja ene od osnovnih, ustavno zagotovljenih, političnih pravic - pravice do voliti in biti voljen. Prav tako po našem trdnem prepričanju ne bi bilo primerno omejevati dostopa do uradnih glasil lokalnih skupnosti, revij in časopisov, raznih vabil javnih ustanov in drugih informativnih in izobraževalnih vsebin, četudi so te pošiljke nenaslovljene. To bi utegnilo biti protiustavno in protizakonito omejevanje osnovnih pravic, kot je na primer pravica do obveščenosti."