Za LPP samo MAN

Raje brez avtobusov kot brez manov

LPP-jev MAN

LPP-jev MAN
© Denis Sarkić

Po ljubljanskih cestah se lahko že vozimo z novimi najsodobnejšimi avtobusi. Spomnimo se, da je na razpisu najcenejše avtobuse ponudil AC-Intercar. Njihovi avtobusi so bili za okoli tri milijone tolarjev cenejši kot MAN-ovi. Vendar se je zgodila administrativna napaka, saj je AC-Intercar v svoji ponudbi oddal tudi eno napačno potrdilo. Sicer nič pomembnega, pozabili so na potrdilo, da lahko LPP sam popravlja določene komponente avtobusa, za katere pa LPP že ima zastopstvo, ampak pravila so pravila. Kakorkoli že, poraženci so tudi prepričani, da zmagovalci v svoji ponudbi niso navedli pravih podatkov. Zlasti sumljiva je bila teža vozila, iz katere se potem računa nosilnost vozila. Ko smo pred časom o tem že pisali, so nam na LPP-ju povedali, da podatkov ne morejo preveriti, ker vozil še nimajo, da pa bodo, v primeru, da je prišlo res do goljufije, uporabili bančno garancijo. Ker pa so med LPP in MAN-om sumljive povezave, tudi sorodstvene, je vprašanje, ali bodo to zadevo sploh preverjali. Zato smo jih povprašali, kdaj bo kontrola ponujenega in dobavljenega, na katero so nas takrat povabili. Iz LPP nismo dobili povabila. Povejmo še to, da se da tudi s prostim očesom videti, da MAN ni dobavil avtobusov, ki so jih ponudili. Zahteva s strani LPP je bila, da morajo biti sedeži tapicirani z obeh strani, MAN pa je dobavil avtobuse, ki so tapicirani samo z ene strani, z zadnje strani sedeža pa je plastika. Seveda ni treba posebej poudarjati, da je to za MAN cenejša varianta.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

LPP-jev MAN

LPP-jev MAN
© Denis Sarkić

Po ljubljanskih cestah se lahko že vozimo z novimi najsodobnejšimi avtobusi. Spomnimo se, da je na razpisu najcenejše avtobuse ponudil AC-Intercar. Njihovi avtobusi so bili za okoli tri milijone tolarjev cenejši kot MAN-ovi. Vendar se je zgodila administrativna napaka, saj je AC-Intercar v svoji ponudbi oddal tudi eno napačno potrdilo. Sicer nič pomembnega, pozabili so na potrdilo, da lahko LPP sam popravlja določene komponente avtobusa, za katere pa LPP že ima zastopstvo, ampak pravila so pravila. Kakorkoli že, poraženci so tudi prepričani, da zmagovalci v svoji ponudbi niso navedli pravih podatkov. Zlasti sumljiva je bila teža vozila, iz katere se potem računa nosilnost vozila. Ko smo pred časom o tem že pisali, so nam na LPP-ju povedali, da podatkov ne morejo preveriti, ker vozil še nimajo, da pa bodo, v primeru, da je prišlo res do goljufije, uporabili bančno garancijo. Ker pa so med LPP in MAN-om sumljive povezave, tudi sorodstvene, je vprašanje, ali bodo to zadevo sploh preverjali. Zato smo jih povprašali, kdaj bo kontrola ponujenega in dobavljenega, na katero so nas takrat povabili. Iz LPP nismo dobili povabila. Povejmo še to, da se da tudi s prostim očesom videti, da MAN ni dobavil avtobusov, ki so jih ponudili. Zahteva s strani LPP je bila, da morajo biti sedeži tapicirani z obeh strani, MAN pa je dobavil avtobuse, ki so tapicirani samo z ene strani, z zadnje strani sedeža pa je plastika. Seveda ni treba posebej poudarjati, da je to za MAN cenejša varianta.

Še bolj pa se je zapletlo pri drugem razpisu, ki je bil sumljiv že od vsega začetka, saj so le nekaj dni pred oddajo ponudb spremenili pogoje razpisa, seveda so spremembe najbolj koristile ponudniku MAN-ovih avtobusov. Tokrat je bil spet največkrat izbran MAN, ki je bil vsaj najcenejši. Še bolj pa se je zapletlo, ko je državna revizijska komisija ugotovila kar nekaj napak v ponudbi večnega zmagovalca MAN-a. Vendar se LPP ne obnaša več tako birokratsko in ponudbe MAN-a niso zavrgli in izbrali AC-Intercar, ki je edini oddal pravilno ponudbo. Zdaj pravijo, da je ponudba AC-Intercar presegla predvidena sredstva za posamezni sklop avtobusov. Kar je čudno, saj je oddaja ponudb potekala decembra 2003, ta zakonska določba pa je začela veljati aprila 2004. Hkrati pa LPP pravi, da ne morejo izbrati edinega pravilnega ponudnika, ker morata biti vsaj dve pravilni ponudbi, kar pa spet ne drži povsem, ker ravno novi zakon pravi, da lahko naročnik izbere tudi eno samo pravilno ponudbo.