Vanja Pirc

 |  Mladina 48

Ukradene nogice?

Ali je SMS kopirala idejo Merkur zavarovalnice?

Original

Original

V poplavi oglasov, ki nas v časopisih, na radiih, televizijah, ob cestah, na javnih straniščih, skratka vsepovsod, prepričujejo o nakupu najrazličnejših potrebščin in storitev, se nam včasih zazdi, da smo kakšen oglas že nekje videli ... Včasih pač zato, ker so avtorji oglasa od kakšnega drugega kreativca mirno prekopirali vsaj osnovno idejo oglasa. Takšnim odkritjem običajno sledijo analize tega, kdo se je prvi domislil ideje oglasa, ali pa ugotovitve, da si oglasa morda v bistvu niti nista tako zelo podobna. Oglasa, ki neverjetno spominjata drug na drugega, smo lahko opazovali tudi v zadnjem času. Oglasa Merkur Zavarovalnice in Stranke mladih Slovenije (SMS), s katerim je stranka nastopila na parlamentarnih volitvah, imata namreč istega protagonista. Oba nagovarjata z otroškimi nogicami, ki korakajo tako, da so naslonjene na par odraslih nog. A čigav oglas je nastal prej? V SMS pravijo, da so oglas začrtali julija, dokončali avgusta, objavili pa 3. septembra letos. "Slogan in motiv je predlagal volilni štab SMS, na podlagi teh navodil je celostno podobo pripravil STUDIO 3S. Pri izbiri slikovnega motiva je šlo za podkrepitev predvolilnega slogana SMS: SLOVENIJA STOJI. NA MLADIH. Ker smo po temeljitem razmisleku ugotovili, da bo rahlo težko (neestetsko / boleče) postaviti odrasle noge na otroške, smo stvar obrnili."

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vanja Pirc

 |  Mladina 48

Original

Original

V poplavi oglasov, ki nas v časopisih, na radiih, televizijah, ob cestah, na javnih straniščih, skratka vsepovsod, prepričujejo o nakupu najrazličnejših potrebščin in storitev, se nam včasih zazdi, da smo kakšen oglas že nekje videli ... Včasih pač zato, ker so avtorji oglasa od kakšnega drugega kreativca mirno prekopirali vsaj osnovno idejo oglasa. Takšnim odkritjem običajno sledijo analize tega, kdo se je prvi domislil ideje oglasa, ali pa ugotovitve, da si oglasa morda v bistvu niti nista tako zelo podobna. Oglasa, ki neverjetno spominjata drug na drugega, smo lahko opazovali tudi v zadnjem času. Oglasa Merkur Zavarovalnice in Stranke mladih Slovenije (SMS), s katerim je stranka nastopila na parlamentarnih volitvah, imata namreč istega protagonista. Oba nagovarjata z otroškimi nogicami, ki korakajo tako, da so naslonjene na par odraslih nog. A čigav oglas je nastal prej? V SMS pravijo, da so oglas začrtali julija, dokončali avgusta, objavili pa 3. septembra letos. "Slogan in motiv je predlagal volilni štab SMS, na podlagi teh navodil je celostno podobo pripravil STUDIO 3S. Pri izbiri slikovnega motiva je šlo za podkrepitev predvolilnega slogana SMS: SLOVENIJA STOJI. NA MLADIH. Ker smo po temeljitem razmisleku ugotovili, da bo rahlo težko (neestetsko / boleče) postaviti odrasle noge na otroške, smo stvar obrnili."

Član uprave Merkur Zavarovalnice za področje trženja Andrej Osterc pa nam je zatrdil, da so sami "nogice" objavili že bistveno prej: "Oglas 'nogice' se je prvič pojavil eno leto pred oglaševanjem SMS. Najprej v TV-oglasih s 15-sekundnim tv-spotom, nato še na jumbo plakatih. Oglas je v lasti naše matične firme Merkur Versicherung iz Gradca v Avstriji in se vrti poleg Avstrije še v Sloveniji, Hrvaški, BiH in Romuniji. Ko smo opazili sporni plakat SMS, kjer je kraja ideje več kot očitna, smo želeli doseči umaknitev spornih plakatov, vendar se za to nismo odločili po posvetovanju z našimi advokati in lastniki v Avstriji." Mimogrede, marsikdo se še vedno spomni tudi osamosvojitvenih oglasov z isto vsebino.

Sicer pa je zanimiv še en SMS-ov oglas. Tisti, ki je vabil s sloganom "Mladi na volitve" in "Ne presliši, spreglej, povej naprej" in na katerem so fant in dve dekleti. Ista fotografija je namreč na voljo v avdio-vizualni knjižnici Evropske komisije (http://europa.eu.int/comm/mediatheque/photo/select/youth_en.htm), zato bi morala SMS pred objavo fotografije zaprositi za dovoljenje. Pa so to storili? "Ne gre za oglas ampak plakat za kongres," so nas presenetili v SMS. Kakšna je razlika? "Uporaba vseh fotografij s spletne strani www.europa.eu.int je bila maja 2004, ko smo sliko uporabili, dovoljena v nekomercialne namene z navedbo vira: Credit 'Š European Community, 2004."