Moralna gradnja Spara ...

... ali družinsko podjetje Jurančič-Mankoč

Igor Jurančič

Igor Jurančič
© Borut Krajnc

Na seji mestnega sveta bo kmalu spet na sporedu odločanje o spremembi in dopolnitvi PUP-a za severni del ŠP 1/3 Šiška, kjer namerava Spar Slovenija zgraditi velik nakupovalno-družabni center. Projekt naj bi bil vreden 45 milijard tolarjev. Ko je v igri toliko denarja, se uporabljajo za dosego cilja vsi mogoči triki. Tako so se pri Sparu Slovenija odločili, da bodo na vse svetnike naslovili osebno pismo, ki bo svetnikom pomagalo pri odločanju o tem, ali dovoliti gradnjo še enega trgovskega centra v Ljubljani ali ne. V pismu jih generalni direktor Igor Mervič poziva, naj bodo moralni in potrdijo sprejetje akta, katerega osnutek so že sprejeli.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Igor Jurančič

Igor Jurančič
© Borut Krajnc

Na seji mestnega sveta bo kmalu spet na sporedu odločanje o spremembi in dopolnitvi PUP-a za severni del ŠP 1/3 Šiška, kjer namerava Spar Slovenija zgraditi velik nakupovalno-družabni center. Projekt naj bi bil vreden 45 milijard tolarjev. Ko je v igri toliko denarja, se uporabljajo za dosego cilja vsi mogoči triki. Tako so se pri Sparu Slovenija odločili, da bodo na vse svetnike naslovili osebno pismo, ki bo svetnikom pomagalo pri odločanju o tem, ali dovoliti gradnjo še enega trgovskega centra v Ljubljani ali ne. V pismu jih generalni direktor Igor Mervič poziva, naj bodo moralni in potrdijo sprejetje akta, katerega osnutek so že sprejeli.

Malo smešno je, da se zdaj uporablja beseda moralno, še zlasti če vemo, da je Spar zemljo kupil od ZIL inženiringa in Avtomontaže. Spomnimo se, kako se je vsa zadeva začela. Tako kot se to v Ljubljani rado zgodi, je zemljo poceni kupil ZIL inženiring, saj se na njej ni dalo veliko graditi, ker so prostorskoureditveni pogoji dovoljevali le proizvodno-poslovno in skladiščno namembnost. Ko so se pripravljale dopolnitve PUP-a, pa se je načelnik oddelka za urbanizem Igor Jurančič v dopisu z naslovom Urbanistična informacija glede možnosti lociranja poslovno-trgovsko-administrativno-kulturnega centra v območju ŠP 1/3 Viator-Subcenter Šiška "načelno" strinjal s predlogi ZIL inženiringa. Svoje načelno stališče je posredoval tudi tistim, ki za potrebe Mestne občine Ljubljana delajo koncept prostorskega razvoja. S takim početjem je Jurančič praktično prejudiciral odločitve mestnega sveta. Povejmo še, da je bil Jurančič na začetku devetdesetih direktor LUZ-a, Ljubljanskega urbanističnega zavoda, ki je bil eden od ZIL-ovih tozdov in predhodnik današnjega LUZ, d. d.. Ko je Jurančič na začetku devetdesetih let zapustil LUZ, je skupaj z Nestorjem Mankočem, sedanjim direktorjem ZIL inženiringa, ustanovil zasebno podjetje IN - razvoj in svetovanje. Potem pa se je spet vrnil v javno službo in danes uraduje kot načelnik mestnega urbanističnega "ministrstva". Poleg tega sta njuni ženi sestri, čeprav Mankoč trdi, da se z Jurančičem komaj poznata. Ob teh povezavah se ni čuditi, da lahko ZIL inženiring gradi, kar hoče, tudi Subcenter, kot so ga na začetku imenovali.

Kot kaže, pa je tudi Spar Slovenija v rokah naveze Jurančič-Mankoč: "Povečano gradnjo je od nas zahteval oddelek za urbanizem in se odločil, da razpiše arhitekturni natečaj, kar smo morali, čeprav neradi, ker to povišuje naše stroške, sprejeti," nam je povedal Igor Mervič. Čeprav Mervič misli, da je njegov glavni problem v tem, ker je v njegovem podjetju prisoten neslovenski kapital, pa bo treba razmisliti, če ni njegov glavni problem, da se ljubljanski urbanisti niso ravno obnašali moralno, kot to od svetnikov zahteva Mervič. Spar pa lahko ponudi kakšen stadion ali knjižnico, da bodo ljudje videli, da gre res za slovensko podjetje.