10. 4. 2005 | Mladina 14
Državljanke in državljanke
Pokojninska zakonodaja ni enaka za vse slovenske državljanke
Državljanke in državljani Slovenije naj bi bili pred zakonom enaki. Za vse naj bi veljala enaka pravila. Za vse naj bi veljali enaki pogoji. Vendar pa ni vedno tako. Za državljanke, ki so dobile državljanstvo po 40. členu zakona o državljanstvu, ne veljajo ista zakonska pravila kot za ostale državljanke. Čeprav bi morale biti pred zakonom enake, pa Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije enim prizna znižanje starostne meje za pridobitev starostne pokojnine za vsakega rojenega otroka, drugim pa ne. "Po določbi 37. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, veljavnega od 1. 1. 2000 dalje, se lahko starostna meja za pridobitev pravice do starostne pokojnine, določene v 36. členu tega zakona, zniža za vsakega rojenega ali posvojenega otroka, ki ima državljanstvo Republike Slovenije (če ni z mednarodnim sporazumom določeno drugače), za katerega je eden od staršev skrbel in ga vzgajal vsaj pet let. Zakon znižanje starostne meje torej pogojuje z obstojem državljanstva Republike Slovenije v času, ko je eden od staršev skrbel za tega otroka in ga vzgajal, kar pa je moralo trajati najmanj pet let," so nam povedali na ZPIZ-u.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
10. 4. 2005 | Mladina 14
Državljanke in državljani Slovenije naj bi bili pred zakonom enaki. Za vse naj bi veljala enaka pravila. Za vse naj bi veljali enaki pogoji. Vendar pa ni vedno tako. Za državljanke, ki so dobile državljanstvo po 40. členu zakona o državljanstvu, ne veljajo ista zakonska pravila kot za ostale državljanke. Čeprav bi morale biti pred zakonom enake, pa Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije enim prizna znižanje starostne meje za pridobitev starostne pokojnine za vsakega rojenega otroka, drugim pa ne. "Po določbi 37. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, veljavnega od 1. 1. 2000 dalje, se lahko starostna meja za pridobitev pravice do starostne pokojnine, določene v 36. členu tega zakona, zniža za vsakega rojenega ali posvojenega otroka, ki ima državljanstvo Republike Slovenije (če ni z mednarodnim sporazumom določeno drugače), za katerega je eden od staršev skrbel in ga vzgajal vsaj pet let. Zakon znižanje starostne meje torej pogojuje z obstojem državljanstva Republike Slovenije v času, ko je eden od staršev skrbel za tega otroka in ga vzgajal, kar pa je moralo trajati najmanj pet let," so nam povedali na ZPIZ-u.
Problem pa se pojavi, ko je otrok, za katerega je državljanka Slovenije skrbela, postal polnoleten pred letom 1991. Takrat državljanki, ki je dobila državljanstvo po 40. členu o državljanstvu, ne priznavajo, da je skrbela za otroka in ji ne priznavajo pravice do znižanj starostne meje za pridobitev starostne pokojnine. Čeprav država Republika Slovenija pred letom 1991 še ni obstajala, pa je sedaj pogoj otrokovo državljanstvo za države, ki je še ni bilo. Otroci, ki so bili pred osamosvojitvijo že polnoletni in so skrbeli zase, so prav tako hodili v slovenske šole in vrtce, njihove mame pa so v Sloveniji plačevale davke in socialne prispevke. Zdaj pa svojih pravic ne morejo uveljavljati. Kot so nam še povedali na ZPIZ-u, je v zvezi s pogojem državljanstva Republike Slovenije za znižanje starostne meje po 37. členu veljavnega zakona že sprožena pobuda za oceno ustavnosti.